Thursday, January 6, 2011

Sokan félreértenek...

Kedveseim, sokminden elhangzott már a blogokon, levelekben és nyilatkozatokban. Senkit nem akarok bántani vagy elítélni, viszont szeretnék egy néhány dolgot elmondani őszintén minden olvasómnak. Amit a következőkben olvasol nem vagy köteles elhinni vagy elfogadni. Isten tudja az igazságot és majd egy napon felhasad mint hajnal az Úr világossága.
- Nem vagyok egy szélsőséges karizmatikus, igaz hogy szélsőséges baptista se vagyok. Tudom ki vagyok, azt is tudom hol állok és kinek szolgálok. Soha nem tanítottam semmiféle szélsőséges karizmániát, ugyanakkor a gyülekezetben sem nyilvánult meg semmiféle extrém dolog (mégcsak nem is táncoltunk). Tény hogy bizonyos Istentől jövő kijelentések elhangzottak és néha az énekeket átéléssel (kézfelemelve, alkalomadtán tapsolva) énekeltük de ezért nem gondolom, hogy szélsőséges lennék. Igyekszem a bibliai irányt képviselni és engedelmeskedni akarok az Isten vezetésének. Van békességem, tudok nyugodtan aludni (Zsolt 4,9) és nem vádol a bensőm, hogy rossz irányba tértem volna el. Nem gondolom, hogy elhagyott volna a Szentlélek és ne lenne meg az ítélőképességem arra nézve, hogy egy bizonyos próféciát vagy kijelentést megtudjak ítélni, hogy biblia ellenes-e vagy nem.
- Akik hallgatták szolgálataimat (igehírdetéseimet) tudják, nem hangsúlyozom túl a Szentlélek ajándékait. Számomra fontos Jézus Krisztus megváltó munkája, hírdetem a megtérést és a bűnbocsánatot, egyértelműen nagyon fontosnak tartom a lélek gyümölcsét egy hívő életében. Viszont tudom (az ige alapján), hogy nem maradhatunk és nem prédikálhatjuk mindig a megtérést, hanem kell a megszentelődés is. (Lásd: Zsid 5,12-6,2) Úgy gondolom ahhoz, hogy valaki megszentelődjön és egy szent életet éljen szükség van a Szentlélek munkájára. Ezt a munkát Ő végzi és ehhez be kell teljesedni Vele (az egész istenséggel Atya, Fiú, Szentlélek - Ján 14,17-18.23; Kol 2,9-10). Ezt is prédikálom és ugyanolyan fontosnak tartom mint a megtérést. Ez már keményebb eledel és a hívőknek ez kell. Sajnos sok gyülekezetben (régi gyüli.) még mindig a tejnek itala van felszolgálva. Lehet ezért jutottunk oda, hogy egyre többen vannak, akik többre vágynak. És mégis ez rossz - "egy ferde hajlam."
- Sokaktól hallom, hogy nagyon megváltoztam. A kérdés az, hogy milyen irányba? Ami a hitelveimet illeti, már a teológia évei alatt ismertem és tudtam ezeket a dolgokat, de valahogy még túl fiatalnak éreztem magam, hogy baptista körökben merjek nyíltan beszélni ezekről. Azóta az Úr sokmindent formált bennem. Bizonyos dolgokat mondtam, más dolgokat nem - sok harcom volt az előbbi szolgálati helyemen is emiatt. Mindent amit prédikáltam és tanítottam azért vállalom a felelősséget. Igyekeztem mindent az Ige alapján tanítani. Most úgy látszik eljött az idő, hogy egyesek nem bírták fogadni és ezért "sarokba szorítottak" - így hát őszintén elmondom melyek azok a dolgok amiket hírdetek. Hát felvállaltam, hogy elmondom meggyőződéseimet és így ütköztem bele a vallásos rendszerbe, amely nem fogadja ezeket.
Kérdezem rossz meggyőződésem volt és nem józanodtam ki belőle sőt mégjobban belegabalyodtam? Senki nem vette észre nálam és senki nem próbált volna kijózanítani?

Bátorságot számomra az is jelentett, hogy Ton testvér és még más baptista lelkipásztorok is így látják és ezeket hírdetik. Ki lettek zárva, meg lettek bélyegezve: HITEHAGYOTTAK. Vajon ezek eltértek a bibliai hittől? Nem tesszük fel a kérdést, hogy nem-e ez lenne az útja az ébredésnek? Imádkozunk ébredésért és mikor Isten adná akkor ellene állunk?

Miért vagyunk elfogultak és csak a rosszat és negatívat látjuk? Gondolkozzunk egy kicsit másképp is!

Majd folytatom...

56 comments:

Unknown said...

Kedves testvérem!

Egy vagyok a hívők közül, karizmatikusoknak karizmatikus, baptistáknak baptista. Az én mottom az, hogy szeretet nélkül semmi vagyok. Ezért is nem fogok pártoskodni, vagy vádaskodni, csak azt mond meg kérlek, ha az ige fényében szolgálsz, miért fúj a lázadás szele mindabból amit mondasz. Ugye te is tudod, hogy amikor általánosítasz az egész baptista egyházra vonatkozóan és azt írod, hogy itt csak tejes eledel van, bűnt követsz el. Hamis dolgot állítasz és becsmérelsz. Amikor azt állítod, hogy a megszentelődés nem fontos a baptisták számára, akkor rágalmazol. Azt hiszem nagyon sok sebet hordasz a szívedben, amelyek befolyásolnak hitelveidben. Igazat adok neked abban, hogy a bűnt ki kell írtanunk magunk közül, de bűnt bűnnel nem lehet kiirtani.
Aláírás: one

Abigél said...

Tisztelt "One".
Nincs szüksége szerintem Gyuszipásztornak hogy megvédjem,de annyit mondanék neked,amíg így beszélsz és írsz,addig te vagy az aki becsmérelsz és vádaskodsz.Te távolról sem vagy karizmatikus,az biztos.Vagy talán rád illet az a bizonyos ing?Inkább ezen kellene elgondolkodnod.
Szerintem.

Treasuring Christ Above All things said...

Abigail szerintem nem az a lenyeg hogy karizmatikus vagy vagy nem..ha a harizmatikussagnak nagyobb fontossaga van mind az Ur jezusnak akkor messze jarunk,gyuszival 1et ertek nem hirdetett semmi rosszat
one...gyuszi nem allitott semmit se amugy se azt h mi nem fontos a baptistaknak ,se azt h nalluk van csak teljes es a baptistaknal nem,azt mondta egyes gyulekezetekben ,nem mind azert vigyazz hogy veszed fell azt a Jezus nevet...tonnal nem tom mi van tul sok mindent mondtak rolla nem is lehet leszurni az igasagot

Unknown said...

Drága Testvéreim!
Én hallottam többször prédikálni Gyuszit. Akkor az fogalmazódott meg bennem ez az az ember aki lehet eszköze Istennek, hogy Erdélyben ébredés legyen. Adja Isten, hogy megtörténjen a felébredés, mert az ébredés előtt el kell aludni - ezt nem lehet vitatni, így van a testtel is.
Mielőtt kesztyűt veszünk fel, vagy kardot rántunk értsük meg Pál szavait - na tartozzatok senkinek semmivel csak azzal, hogy szeretitek egymást. Máshol azt mondja a szeretet a Lélek - valójában Szellem - gyümölcse! Páltól egy "kicsit" egyszerűbb tagja az Eklézsiának - Lukátsi Vilma egyik versében azt írja - Szeretni nem tud minden ember a Lélek drága kincse az...
Drágáim vigyázzunk a kardokkal!

Anonymous said...

"Amikor azt állítod, hogy a megszentelődés nem fontos a baptisták számára, akkor rágalmazol."
Kedveseim megtudtok nevezni egy Magyar baptista gyülekezetett ahol nem csak szavakban hanem életvitelben is hangsúly van fektetve a megszentelődésre?(hirdetve, tanítva,megélve, megkövetelve,)
És ha hordoz Gyuszipásztor sebeket akkor azokat nem a karizmatikusok okozták hanem a baptisták.Vajon azért mert nem a megszentelődés utját hirdette és követte?

Unknown said...

Kedveseim, próbáljátok már meg ne kiforgatni a szavaimat. Nem értem a névtelen (one) testvér "comment"-jét. Különösen honnan veszed, hogy én sebeket hordozok a szívemben? Se azt nem értem, hogy miféle lázadásról beszélsz? Nem lázítok senkit, csak megállapítom a tényeket, amiket láttam a baptista gyülekezetekben.
Nem akarok senkit vádolni, vagy becsmérelni, de miért bújunk el az újjunk mögé és nem láttjuk a valós helyzetet. Az írásomban egy szóval sem általánosítottam minden gyülekezetre, "hogy itt csak tejes eledel van" Azt írtam: sok gyülekezetben van így - ezt tényként írtam, mert benne voltam. (tudnék írni ha akarod csak úgy kapásból egy jó néhány gyülit ahol sajnos ez van - vagy még tejnek itala sincs...) Többször átolvastam a bejegyzésemet de sehol nem tűnik ki belőle, hogy én azt állítanám, hogy a baptistáknak nem fontos a megszentelődés. Viszont azt állítom, hogy amíg a Szentlélek keresztség és azzal való beteljesedés valamint a lélek ajándékai (melyek nagyon fontosak) mellőzve vannak az egyházban és ez nem rosszindulat bennem, hanem ezek a tények, addig hogyan akarunk mi megszentelődni?
Nagyon sok helyen megfordultam (baptista közösségekben) legtöbb helyen azt tapasztaltam, hogy a szokások, a keretek, az emberi indulatok írányítják a közösségeinket. Valaki hiányzik a programjainkból, hány száraz és üres ima hangzik el, milyen megfásultak az atyafiak, hol van az élet, a szaporulat, a növekedés. A világ miért nem vágyódik a baptista közösségekbe? Mert jobban tudják a gyülekezetekben levő úgynevezett "egyház-politikát" mint mi. Nem akarunk szembe nézni a szomorú valósággal. Inkább a karizmatikus és pünkösdi irányzatot vádoljuk ahelyet, hogy magunknál keresnénk a hibát.
Ne értsetek félre - hangsúlyozom, nem úgy szólok mint egy karizmatikus valaki, hanem mint egy volt baptista lelkipásztor. Itt nem énrólam van szó és nem a magam sebeit akarom nyalogatni, még ha egyesek így is értik. Ha voltak is bizonyos sebek, hála az Úr kegyelmének lerendeztem és az Úr meggyógyított. Szeretem a kedves testvéreimet és nem haragszom senkire - ezt őszintén mondom.
Most érzem magam igazán szabadnak, nem tartozok egy vallási "párthoz" sem. De ez nem azt jelenti, hogy az amit rossznak látok azt hallgassam el.
Akármivel vádoltok is az tény, hogy jelenleg az egyház rossz irányba megy. Ha továbbra is ezt az irányt fogja képvisleni, kérdezem hova fog jutni?
Én kiléptem, vagy kitettek teljesen mindegy nem ez számít - de fáj a gyülekezetek sorsa. Nem fellengzősen akarok írni, hanem alázattal sajnálom, hogy ide jutottunk. Ha valakiben ott van az őszinte többre vágyás (ez nem valami karizma), az meg van bélyegezve mint lázadó, büszke, hitelvi elhajlott stb.
Kedves "one" testvérem tiszta szívemből szeretlek és tisztelem benned, hogy próbálod védni a baptista egyházat, de vigyázz nehogy a rosszban is kipártold. Szeress! Mert valóban enélkül semmi vagy de a szeretet nem azt jelenti, hogy gerinctelenek vagyunk és mindent elhalgatunk és lenyelünk a szeretet és békesség jegyében.

Mindenkit nagyon áldjon meg a Drága Jézus

baptista vagyok said...

Sajnos a baptista vallas sok helyen olyan sivar lett mint a reformatus ... program, keretek, meg az imaorak is.Fontosabb az hogy ki tesz(vagy nem tesz) kendot(bocsi-"pantot"), hogy ki-kicsoda?, meg effele formalis dolgokon ragadnak le,a nagy rend...,szanalmas vegignezni egy ilyen lefotozott gyulit:-a savanyuuborkaknak talan tobb oromuk van-..., minthogy oszinte szeretet legyen a testverek kozt, ahogy Jezus is meghagyta,es felnek hogy egyre kevesebben lesznek...mint a reforfamusok...es ha valaki ebredezni probal, es beszel a Szentlelek gyumolcseirol kicsit tobbet mar megszoljak.Az Ur legyen veled Gyula! Ne csodalkozz ezen , 17 evvel ezelott megszoltak miert enekeltunk ugymond "karizmatikus hatteru" enkeket, most viszont a famiszok tele vannak ilyen enekekkel es ahitozva halgatjak gyermekeiket, fiataljajikat ahogy eneklik ugyanazokat az enekeket amikert megszoltak reg,...szanalmas.lEGYEN IRGALMAS HOZZAN AZ UR!

Tóth Róbert said...

Sajnos a Sátán ad dolgot nekünk, amivel lefoglaljon (civakodás, meg nem értés, különböző dolgok, szokások), amelyekhez egyesek nagyon ragaszkodnak. Elfeledkezünk sokszor a hivatásunkról, amire elhívott az Úr. Ó, bárcsak tudnánk tenni a feladatunkat, hogy nehogy későn ébredjünk fel, hogy eltékozoltuk időnket, energiánkat felesleges dolgokra. Gyuszi testvérem, az Úr áldjon meg!

tngyorgy said...

Kedves testvéreim az Ur Jézus Krisztusban! Tudom azt hogy tudjátok hogy Jézus Krisztus nagyon szeret minden kedves kommentet iro testvért. Az is tény hogy Isten országának a munkája megy elöre és épül akár támogatjuk, akár nem ez a tényeken nem változtat mert Isten a mi Atyánk ha kell akár a kövekböl is fog fiakat támasztani magának csak hogy be népesitse azt az országot amelyet készitett az Öt szeretök számára. Nem az a kérdés hogy hova tartozol, mert Jézus Krisztus nem vallásokkal akarta kibékiteni az embereket hanem az Atyával. A kérdés az hogy teljes eröbedobással kész vagyok e épiteni az Isten Királyságát és az Ö Országát, igénybe véve Isten épitkezési tervét azokkal a szellemi ajándékokkal együtt amelyeket a szentek tökéletesbitésének céljára adott és nem azért hogy ezeket véka alá rejtsük. De mindazok akik már tökéleteseknek érzik magukat azok megengedhetik maguknak azt a luxust, hogy Isten szellemének ajándékai nélkül éljenek. Isten legyen irgalmas és könyörüljön meg rajtunk!

Dohi család said...

sokfele gyulekezetben megfordultam (katolikustol extrem karizmatikusig) de mindenutt ugyanaz van: megromlott kapcsolatok, szeretetlenseg, kepmutatas, gog, tekintelyelvu vezetok, lelki sebek, kinlodas, onamitas, omlenges, stb (tisztelet a kivetelnek de olyat meg nem lattam, csak az aranyok valtoznak)

ha az egyhazakat ill. gyulekezeteket nezem (felekezettol fuggetlenul) azt mondom, nagy baj van a keresztyenseggel (mondhatni az utolsokat rugja).

de ha Krisztust nezem es a lelek altal felismerem benne a Mindenhato Istent, a mi Mennyei Atyankat, azt mondom, minden a legnagyobb rendben van.

emberek menekulnek meg a karhozatbol, talalnak ra Teremtojukre, es altala egymasra, testereikre (felekezeti hatarok nelkul), gyogyulnak a megtort szivek, beteg kapcsolatok, csaladok, szabadulnak a lelki foglyok, mukodik a szentlelek, osztogatja ajandekait (baptistak kozt is), erore kapnak a megfaradtak, stb

legyen aldott Urunk, az orok "VAGYOK"!
amen

Ilona Lakatos said...

Szeretett Gyula Testvér!
A Szent Szellem Isten elvezetett erre az oldalra, dicsőség érte néki.
Egy-két írásodat olvastam el, ami igen nagy örömet jelentett számomra, mert igaznak, áldottnak találtam. A Szentírásban megtaláljuk mind azt amire szükségünk van, hogy szent, tökéletes emberekké váljunk, hiszen ez Isten akarata. A megtérésünkkel indulunk el ezen az úton és a Szent Szellem Isten tisztító munkája következik, ha engedelmesek vagyunk. Nagyon jól látod Testvérem a jelenlegi állapotokat, már régen a kemény eledel kellene, de még a tejnek italát sem bírják el. Kívánom a Szent Szellem Isten erősítsen , vezessen tovább - ajánlom a weboldalaimat: http://barike.blogolj.net
http://cluejla-barike.hupont.hu
Isten áldásával: Ilona lakatos

Zsolti said...

Nagyon sok az okoskodás,mindenki okosnak akar tűnni,mert ő talán jobban látja a dolgokat mint egyesek,vagy talán egy 400 éve fennálló felekezet,közösség... Ő majd megmutatja...
Nem emberekre kell nézni,nem is az a fontos,hogy ki hirdeti az igét,hanem,hogy mit mond! úgy hiszem ez az ember aki megszólal kicsit többet kockáztatott a hitéért mint Gyula testvér vagy bármelyik romániai magyar baptista lelkipásztor..Drága barátaim nézzétek végig ezt a videót majd döntsétek el ti,hogy változás kell-e vagy józanodás...

http://www.youtube.com/watch?v=MNr-dHGgFw4

Vári Zsolt said...

Kedves olvasó. ehet hogy hosszabbra fog nyúlni kommentem, de szükségesnek látok néhány dolognak a megemlítését. Az első ami igen fontos, sőt nagyon fontos, senki ne gondolja hogy azért amit írunk és ahogyan írunk nem leszünk felelősek. A le írt szavak is mint a kimondottak ugyan abból a szívből származnak. A szavak mit mások felé vagy magunk felé irányitunk vagy pozitiv vagy negativ töltetüek, semlegesek semmiképpen sem lehetnek. Olvasva a kommenteket, ezt megéreztem. Most senki kommentjét nem akarom elemezni, de a véleményem meg van mindegyikről. Vigyázunk, ne tartsuk magunkat sem többnek sem kevesebbnek mint amik vagy akik vagyunk. Ne próbáljuk azt védeni ami halálra van ítélve, és ne támadjuk azt amiben az élet csírája ígyekszik előtörni.
A második dolog, mi hívők is nagyon rászoktunk arra hogy névtelenül írogatunk és persze ez legtöbb esetben sértő hangzásuak, gondolva hogy az akinek írunk ugy sem tudja ki vagyok, ha megséretem ugy sem kell bocsánatot kérnem mert nem tudja kire haragudjon a sértett. Legfeljebb eltünök mert ugy sem ismer senki sem. De sok esetben ismerősök bujnak meg a névtelenség mögött mert gyávák konfrontálni. Ne tegyük ezt, mert másokat hosszú időre megtudunk sérteni, fájdalmat okozni és vajon ki kötözi be ezeknek az embereknek a sebeit.
A harmadik dolog, ne hangoztassuk azt hogy kik vagyunk: én karizmatikus!! - én baptista!! - én ilyen -ista vagy olyan -ista!! Mi haszna ennek. Ha ezt tesszük, akkor ezzel azt fejezzük ki hogy ami én vagyok az a legjobb, és a másik hitbeli meggyőződését elutasítjuk. Vajon engem Isten jobban szeret mert ilyen -ista vagy olyan -ista vagyok? Még soha sem hallottam az almafát meg a körtefát vitatkozni a gyümölcsösben. Pedig igen nagy külömbség van köztük! És mi minde a kettőt igen nagyon szeretjük. Vajon Isten a mi vitatkozásunkat Hogyan tekinti? Elmosolyodik vagy sír rajta? Hát barátaim, ha a ti gyermekeitek ilyen módon vitatkoznak otthon vajon nem mész el a hálószobádban és nem sírsz e ezen? Mindegyiket egyformán szereted, és ők mégis azon vitatkoznak hogy ki a jobbik! Biztosra vehetitek, hogy amíg a másikat azzal cukkoljátok hogy én karizmatikus, vagy tudom is én milyen -ikus vagyok, soha sem fogjátok a másikat meggyőzni hogy a tietek jobb mint a másiké. Teremjetek olyan gyümölcsöt, amit az emberek ha megkóstolnak akkor megkívánnak. Mivel ez a karizma dolog, annyira sok vitát szült, hadd említsek meg egy-két dolgot.

Vári Zsolt said...

Folytatás - 1 -

1. Ha karizmád van, mit dicsekszel vele mint ha a tied volna, vajon nem kaptad-é azt felülről?
2. A karizma, azaz ajándék olyan mint a karácsonyfára akasztott dobozka amiben valami van, de azt nem a karácsonyfa termelte önmagából hanem valaki oda akasztotta. Az ajándékok megszűnnek, de a szeretet ami a szellem gyümölcs az megmered. A karizma gyümölcs nélkül... na ezt döntse el mindenki a maga irányában hogy milyen is.
Vári Zsolt vagyok, a továbbiakban Gyuszi tv.-hez szeretném szavaimat intézni. Ismerni ismerjük egymást, de sokat nem beszéltünk egymással. Látom azt a vágyat benned a többre, ami bennem is meg van. Amit te most élsz át, azt én lassan 18 éve éltem át. A baptista gy.-ben nőttem fel de éreztem már akkor hogy ennél több is van. De senki sem értett meg ezért egyedül kiléptem a felekezetből. Nem vagyok semmisista, de nem tertozom egyik felekezethez sem. Eleinte nagyon ellene voltam a baptistáknak, de tapasztalatom az, hogy semmit sem értem el vele. Lassan meg kellet tanulnom, azt amit egy kis gyerektörténetben hallottam.
-- Egyszer egy apuka borotválkozott (amolyan régi kinyithatós borotvával, hosszú élespengéjü). Igen kisértette a furcsa tárgy a kis három éves gyereket, aki abban a pillanatban amikor az apuka éppen az asztalra tette a pengét a gyereke a pengénél fogva megmarkolta és elszaladt vele. Nos az apuka gondolkodott, és bölcsen, nyugodtan a polcról le vett egy szép piris almát és le tette az asztalra. Ezt mondta a gyereknek akinek felcsillant a szeme:
a A tied lehet ha le teszed a borotvát. A gyerek a borotvát eldobta és oda szalad az almához. Amíg ő jóízűen lakmározott az almából az apuka észrevétlenül felvette a borotvát. Mi lett volna ha aki akarta volna venni a kezéből? Csaontig vágta volna az újjait és olyan sérüléseket okozott volna ami taláan még az újjait is megbéníthatta volna élete végéig.

Vári Zsolt said...

Folytatás - 2 -

Testvérem, ne csodálkozz ha a többiek görcsösen ragaszkodnak baptista felekezetük meggyőződéseihez. Először is abba nőttek fel mint mindannyian. Jobbat nem láttak. De teneked alkalmad van, sőt előnyöd hogy jobbat mutass nekik, mert valami kibontakozóban van amit ők még nem láttak. De ezt bölcsen kell tenned, mint a példában az apuka. Soha-soha ne próbáld őket arról meggyőzni hogy a baptizmus nem jó. Inkább adj nekik egy "szép, zamatos finom almát". Amit ha megízlelnek, már nem fog kelleni nekik a "borotva".
Hogy mire is van nekik szükségük? Nem egy Paul Washer vagdalózó prédikációira van szükségük. Hanem egy samarítánus hangtalan lelkigondozói irgalmára, szeretetére, gondoskodó gyöngédségére. Jajj!! - mit is mondtam? Lelkigondozás????????? Hát ez az ami hiányzik a hívőknek. Gyülekezeteinkben ilyesmit soha sem gyakoroltak. A baptista lelkipásztorok eddig minden alkalommal csak a megtérésről beszéltek. És ha megtért valaki akkor elég volt ha rendszeresen eljárt a gyülekezetben. Mi is rejlik a lelki gondozás mögött? Ez hosszú lenne leírnom. De hadd adjak egy ki ízelítőt neked is és mindazoknak akik olvassák kommentemet. Ölbe venni a nyájban bejött báránykát és fogantatásától kezdve életének legutolsó napjáig a multjában kapott sebeket gondosan meggyógyítani? Hát igen, azzal hogy valaki megtért a régiek csak bizonyos értelemben multak el. Ezzel az ember természete, és a vele született (örökölt) hajlamok nem tüntek el. Az elutasítás mély nyomokat tud hagyni az ember életében, és az ezekből származott sebeket még a megtérés után is (sokan életük végéig is) önmagában hordozza. Ezek nem puszta mesék. Csupán ismeretlen terület még a legidősebb lelkipásztorok előtt is. Ezért van szükség lelkigondozásra, és sok esetben ez elnyulhat több évre is. Végül is ez életünk végéig tart.
Itt csupán egy megjegyzést szeretnék megtenni. Sok lelkipásztor csak vasárnap látja a nyáját. Sok juhocska csak vasárnap megy gyülekezetben. Így a pásztor sem ismeri igazán a juhait, de a juhok sem igazán a pásztorukat. Sok lelkipásztort igazából csak prédikátornak kellene nevezni, mert csak prédikál de a pásztorlásról fogalma sincs. Pásztorolni azt jelenti, gondozni. Igy tehát lelkipásztornak lenni azt jelentené lelkigondozónak lenni. De igen sajnos, és ezt őszintén sajnálom, a lelkipásztoroknak soha sem mondták hogy lelkigondozónak kell lennie. De milyen pásztor az aki többet van külföldön, meg többet van más gyüliben, meg többet foglalkozik a busines-el mint a nyájjal? Tisztelet az igen kevés kivétel, ezt meg kell hagyni. 22 évvel ezelőtt olyasmi történt velem ami egyedi még mai nap is egész Erdélyben a hívők között. De az akkori pásztorom, és más pásztorok sem tudtak mit kezdeni velem. De örülök annak hogy eljött az ideje amikor engem is lelkigondoztak és feltudtam dolgozni azt a sérülést visszamenőleg két évtizeden.
Lelkigondozni még azt is jelenti megismerni Jézus Pásztort, önmagam és másokat. Persze, Jézus a központ akitől nagyon sokat lehet tanulni a lelkigondozás területén.
Nem akarlak kioktatni, de ha erről többet szeretnél tudni szívesen tudok hanganyagot adni ami szerintem sokat fog segíteni. Olyan lelkigondozók tanítását akik ezt már nagyon régóta gyakorolják és minket is tanítottak.

Zsolti said...

Sok beszéd szegénység,hála Istennek a biblia sokkal tömörebb,és tőmondatokban fogalmaz! Miért jártok imaházba,hogy jól érezzétek magatokat? nektek az imaház keresztény welness? Mi az,hogy a baptista egyhaz el van laposodva,unalmas lett,szurke,stb? járjatok vidámparkba barátaim,sok megoldás van..
A hamis próféták legjobban arról ismerhetok fel,hogy mindig azt mondják,amit hallani
szeretnél.Szórakoztatni fognak,elérik,hogy tapsolj és ugrálj.. jó érzéseket keltenek
benned,szórakoztatnak és egy olyan kereszténységet állítanak eléd,amely a gyülekezetedet egy
Jézus Vidámparkká változtatja.
Lényeg,hogy azt hallod,amit hallani szeretnél..

Gyöngyi said...

Drága testvéreim, ha szeretet nincsen bennünk, semmik vagyunk. Vigyázzunk arra mit mondunk másokról, Pál apostol azt mondja: menthetetlen vagy ó ember aki ítélsz...Ha valaki őszintén tapsol, vagy felemeli a kezét, miért kell elítélni? Mózes felemelt kezekkel imádkozott a győzelemért és sok mások. Nem törvény az hogy csak összekulcsolt kezekkel szabad imádkozni. Ha itt a földön nem tudjuk egymást szeretni és elfogadni, csak mert valaki tapsol vagy felemeli a kezét stb., hogy gondoljuk hogy a mennybe jutunk? Külön szoba nem lesz a baptistáknak sem másoknak.

Zsolti said...

Székely vagyok,gondolkozok...!
Az a helyzet,hogy van ahol csak úgy ima az ima,ha elérjük a plafont is,és úgy ének az ének ha leszakad a tető... a szeget a fején kell ütni barátaim,nem pedig kerülgetni a dolgokat,mert valaki épp megsértődik! Ne felejtsük el,ezek a szokások a laza dicsőités,kéz emelgetés,táncikálás meg minden,olyan felekezetekből származnak,ahol a transzba esés a Szentlélek megszállását jelenti,ha igehírdetés alatt a fél gyülekezet röhög,az teljesen normális,mert betölti őket a szent szellem... létezik rendszeres démonűzés,ahol történik úgynevezett szent hányás! Ha bárki nem hiszi amit mondok,menjen el egy hit gyülekezetbe! ÉN VOLTAM!
Egy dolog biztos drága revolucionista barátaim,sokan lesznek,akik azt mondják,hogy nem-e a te nevedbe üztünk ördögöket,gyógyítottunk betegeket,és ilyen meg olyan dolgokat tettünk de a válasz az lesz,hogy NEM ISMERLEK TITEKET! Ami érdekes,az hogy a hokusz-pokuszokrol nem a katolikus vallás híres,nem a protestáns felekezet,legyen az baptista is akar,hanem annál inkább a karizmatikus felekezetek...
Én csak azért nem fogok halgatni,mert egyesek nehogy megsértődjenek!!! még a biblia is azt írja,hogy mindent vizsgáljatok meg,hogy vajon valóban úgy van-e..
Küldök egy linket,hogy mégis kik gyakorolják úgy igazán a kéz emelgetéses,táncikálós,laza istentiszteleteket.. És ebbe Mózest ne keverd bele!

http://www.youtube.com/watch?v=eShUJ_NFx8Y&feature=related

Kedves revolucionista baptisták,mi lesz a következő modernizálási pont a baptista egyházba,lassan ide jutunk mint ezek a videon?
Tudjátok a malacka meg a farkas meséjét ugye? csak az egyik lábam,csak a másik..

hopeman said...

Kedves Zsolt. Senki sem mondta vagy latta, hogy baptista gyulekezetekben olyan gyakorlat lenne mint a videodon vagy a leirasodban. Esetleg meg tudnad Bibliailag ervelni a kez osszekulcsolas gyakorlatat? En meg tudom neked a kez felemeleset mint az imadsaghoz tartozo liturgiat. Es teljesen igazad van. SOK BESZED SZEGENYSEG!

Zsolti said...

Drága barátom a videóm arra szolgált,hogy kiktől is erednek a lazaságok amik hiányoznak a baptistáktól,és jó lenne valamit újítani egyesek szerint. Amúgy engem nem érdekel,hogy te mit tudsz alátámasztani és mit nem... a jehovisták is azt támasztanak alá a bibliából,és úgy ahogy ők akarják... Ha eddig sokan menybe mentek az unalmas baptista imaházakból,akkor ezután sem lesz akadály a konzervatív körülmény! Ha már a vidómnál tartunk,nem tudom,azok hova készülnek..

hopeman said...

Kedves Zsolt,
Senki sem mondta, hogy a baptistak kozul nem fognak sokan udvozulni tovabbra is az "unalmas imahazakban". En is egy ilyenbe jarok, azzal a kivetellel, hogy nem tartom unalmasnak. Igaz, hogy a jehovistak is tudnak ervelni ( de nem a Bibliabol, ugyanis sajat forditasuk van es helytelenul ertelmezik az Iget)de az baj, ha teged nem erdekelnek a bibliai ervek... Az pedig meg nagyobb baj, hogy te nem ervelsz a Bibliaval. Nem imadkoztam meg felemelt kezzel de attol meg nem allitom, hogy bunt kovet el aki felemelt kezzel imadkozik. Nem hiszem, hogy a baptistak nem udvozulnek, nem ertek egyet a fanatikus tamadokkal, akik azt allitjak, hogy a baptizmuson belul nem lehet hivo eletet elni. De azt sem mondanam, hogy a baptizmuson kivul nem elheti meg valaki komolyan a Bibliat. Tehat ha valami panaszunk van, erveljunk bibliai modon es hagyjuk ki belole a szemelyeskedest es a negativ peldalozasokat amelyekkel megprobalunk befeketiteni masokat. Erre meg egy jehova tanuja is meg tudja mondani, hogy nem helyes dolog.

Zsolti said...

hopeman barátom tegyük férre az aroganciát azt ajánlom... Nem mondta senki,hogy bűn a felemelt kéz vagy nem bűn! az se volt hiba egymagába,hogy a malacka a farkas egyik lábát engedte be a házába... a helyzet az,hogy jön a többi magától,az ember ha helyet ad bizonyos dolgoknak,akkor elindul a lvina... én veled nem fogok vitatkozni,szerintem aki többet akar mint ami bele fér a baptista felekezet kereteibe,az menjen át a tapsosokhoz...s járjon vidámparkba. Én,és úgy gondolom még mások is úgy látjuk,hogy nagyon helyes ez a konzervatív egyház,és szivesebben járunk ide,így ahogy van,és ezt nem egy 50 éves valaki mondja,csupán 26 vagyok. Egy szóval sem mondtam,hogy nem érdekelnek a bibliai érvelések,te forgattad ki a szavai.. azt mondtam nem érdekelnek a te érveléseid,mert sokan tudnak érvelni,úgy ahogy akarnak,mint pl a jehovisták,akik mind amellett,hogy más fordítású bibliájuk van,megkerestetik x igeverset a te bibliádban,és azzal is tudnak érvelni,hogy jobb legyen.. Szóval,ahogy te kiforgattad a szavaim,úgy sokan kiforgassák a bibliát is.

Anonymous said...

"Tehát ilyen pásztoraink vannak " az aki többet van külföldön, meg többet van más gyüliben, meg többet foglalkozik a busines-el mint a nyájjal?"
És nagy részének az útját mi fizetjük?
A hamis vagy igaz prófétákat szerintem ne emlegesse senki mert a baptista egyház csak a kanonizált prófétákat ismeri el.
Magát a prófétálást is megszűnt karizmának tekinti.
Lehet ez az állásfoglalás lecsengőben van.

Unknown said...

Kedves Zsolti és a többiek.
Jézus és az apostolok nem egy felekezetet alapítottak.
Megvoltak az alapelvek (Jézus tanításai - "az apostolok tudománya"), melyeket nagyon határozottan tanítottak és hírdettek. Az alapelvekben egységesek igyekzetek lenni, a kevésbé lényeges formális dolgokban pedig szabadok voltak. Ezért nem beszél az újszövetség arról, hogy milyen módon énekeltek az első gyülekezetben, vagy milyen liturgiájuk volt egy-egy imaórán.
Ebben megvolt a szabadságuk és nem gondolom, hogy sablonszerűen az antiókiai gyülekezet ugyanúgy tartotta az összejövetelt mint a Filippi gyülekezet.
Szinte minden egyháznál (még a karizmatikus csoportosulásoknál is) kialakúltak szokások, formák. Vannak jó szokások melyeket gyakorolni kell és vannak ugyanakkor kevésbé jó szokások.
A baj az amikor a szokások és formák miatt nem vagyunk szabadok. Ezek a dolgok elzárhatnak minket a szabadságtól. A Szentlélek amikor ébredést munkál felforgat mindent.
Egy másik gond, amikor én a Bibliához közeledek, nem abból az alapállásból indulok ki, hogy én baptista vagyok. Mert akkor tény, hogy azt olvasok ki belőle amit akarok. (épp ahogy említitek a jehovistákat). Ha félre tudnánk tenni, a felekezeti berögződésünket és mint Isten fiai jövünk ami szerető édesapukánkhoz, bizonyos dolgokban más megvilágosodást nyer előttünk az Ige. Szabad szívvel kell az Isten szavát olvasni. Véleményem szerint olvasva az első gyülekezetről jelenleg nagyon eltértünk attól (nem csak a baptisták, mások is). Ne legyünk elfogultak legyünk igazságosak.
Az a közösség (gyülekezet) amely nem fejlődik és nem növekszik, arról miért nem merjük kimondani, hogy nem él. Kérdezem, hány olyan gyülekezet van, amelynek az a neve hogy "él" és közben halott?
Nem azért nem él egy közösség, mert nincs taps, vagy kézfelemelés vagy esetleg tánc stb. Hanem azért mert nincs megtérés.
Ne a baptizmust akarjuk védeni, hanem az Úr munkájában legyünk foglalatosak.

Nagy Gyorgy said...

Kedves Zsolt! Isten adjon neked szeretetet és alázatot a szivedben.

hopeman said...

Kedves Zsolt,

Nem allt szandekomban arrogans lenni. Szerintem te voltal kicsit azzal, hogy a jehovistakkal veszel startbol egy kalap ala. A szavaidat pedig igaz, hogy felreertettem. Bocsanatot kerek. Nem gondoltam, hogy csak az en erveimre nem vagy kivancsi. Csak arra probaltam utalni, hogy minden meggyozodesunket Igere kell alapozni. Nyilvan nem is ervelek tovabb ha te nem fogadod el. Isten aldjon.

Zsolti said...

Boros,úgy gondolom alapíts egy külön vallást.. amúgy is így alakult ki annyi sok száz vagy ezer protestáns felekezet,lényegében ugyanazok az alapelvek mindenütt,de pár apróság miatt fontosnak tartották,hogy hát ez így nem jó majd a kedves pásztor meg a rajongó tábora (ami neked is van) követte..
Én szoktam követni rendszeresen az interneten a kecskeméti gyülekezetet online,és semmi modern vonást nem látok Mike Sámuel prédikálásában,se nem a gyülekezetben,de az mégis egy elő gyülekezet,miért?
Miért van az,hogy egy egy gyülekezet csak úgy tud elő lenni,ha kicsit fűszerezik világi ízekkel,legyen kicsit bulisabb,kicsit lazább,miért ne oltözhetnének a lányok szexisen,végülis szabadok vagyunk... Egy keresztény koncert miért ne lehetne kb olyan mint egy EDDA koncert,stb. Külömben németorszába létezik keresztény diszko is (ők is szabadok nem?)... gondolom máshol is a világon,na és miért? az ilyen emberek miatt mint ti barataim,akik szerint lazítani kéne kicsit. Nektek keresztény wellnes kell,meg Jézus Vidámpark,csináljatok magatoknak csak hagyjatok másnak béki...Az ilyen fajta emberek másra sem képesek csak szakadást okozni!
Olvastam valaki kommentjében,hogy egyesek névtelenül irkálnak itt,és úgy osztják az észt...na rólam ott van minden infó a facebookon: http://www.facebook.com/zsolt.veres

Csaba said...

Kedves Zsolt!
Nem ismerlek csak a commenteidbol es nem irhatok mast neked csak annyit,hogy nagyon sajnallak.Imadkozok erted.Latszik az,hogy irasaidban nem a szeretet lelke vezerel.A felszolitas neked is szol:"Teljetek be Szent Lelekkel!"Erre van szuksegem nekem is es neked is.
Amennyiben nagyon ragaszkodsz a baptista felekezethez,tudnod kell azt,hogy en alapos tanitast kaptam a Szentlelek-keresztsegrol egy baptista lelkipasztor tanitasai alapjan.A neve:David Pawson es nem kispalyas,utananezhetsz a neten.Szivesen odaadom barkinek a negyreszes tanitasat a Szentlelek-keresztsegrol,neked is hajlando vagyok eljuttatni,ha erdekel.
Kivanom azt,hogy Isten bekessege es orome toltse be az eletedet!
testveri szeretettel...Csaba.

Unknown said...

Kedves Zsolti barátom
szeretlek és nagyon örülök, hogy annyira elszántan ragszkodsz a baptista felekezethez. Jól teszed.
Eljutottál egy bizonyos szintre és ehez ragaszkodsz. Áldjon meg az Úr téged, de ne vádolj másokat.
Az utóbbi bejegyzésedben írod, hogy hagyjunk másoknak békét. Kérdezem ki nem hagy neked békét? Az írásaidból inkább azt érzem, hogy nagyon irónikusan ítéled azokat, akik testvéreink az Úrban jólehet ők más formában dícsérik az Urat. Nem gondolod, hogy a mennyben együtt leszünk velük? És ott lesz igazi öröm - alig várom.
A másik dolog, ha rendszeresen követed a kecskeméti gyülekezet honlapját volt ott azért érdekes (a te szavaiddal élve) bulisabb és lazább alkalom. Majd nézz utána és ne csak egyoldalúan ítélj.
Nagyon kívánom, hogy az Úr Jézus áldjon meg téged gazdagon és ami a legfontosabb: "Szeresd az Urat a te Istenedet teljes...en."
Testvéri szeretettel
Gyuszi

Anonymous said...

De okos a gonosz, öszeugraszt minkett mi meg civakodunk ahelyet hogy konszenzusra jutnánk tárgyilagos elemzések után afelől hogy valóban hiányzik e valami a baptista egyház közöségeiből?
A Szenlélekről való tanítások közzül pedig aktuális volna az elnök tanítását elemezni .

Nagy Gyorgy said...

Kedvs Azár barátom. Van a gonosznál okosabb és magasabb rendü hatalom! HALELUJA! Remélem az ''elnök'' megjegyzésedben nem a Borzási István lelki pásztorra utalsz, ugyan is én meg voltam figyelmeztetve egy közgyülésen hogy az elnök ur kifejezét használtam a szeméjére vonatkozoan. Ami pedig a szent lélekröl valo tanitást illeti én maradok inkáb a telyes irásnál mert az elnök ahogy te nevezed azt hirdeti hogy a szentlélek megnyilvánulásai Krisztus menybemenetele után kb háromszáz ével megszüntek. Nem tudom hogy mijen igei alátámasztása van ennek. Én azt hiszem és vallom hogy Jézus Krisztus tegnap ma és mindöröké ugyan az!HALELUJA! Benne nincs a változásnak az árnyéka sem. Az én Uram most is ugyan ugy szabadit meg megkötözöteket, gyogyit betegeket,keresztel meg lelkeket az Ö drága szellemével, és ami a legtöb most is ugyan ugy népesiti be az Ö királyságát mint amikor a földön járt közöttünk! Legyünk mindanyian az Ö munkatársai! Dicsöség néki ezért!!

Anonymous said...

Nagy György testvérem kösz hogy hozá szóltál megjegyzésemhez.
Jó volna lehúzni a lepelt pásztoraink és tanítóink tanításáiról blogomon le van mentve az Borzási pásztor-tanitó tanitása és engedélyezet a hozászólás.

valaki said...

Hello Nagy György
Egy kérésem/kérdésem lenne.Vannak tanúid arra amit írtál,idézem
- mert az elnök ahogy te nevezed azt hirdeti hogy a szentlélek megnyilvánulásai Krisztus menybemenetele után kb háromszáz ével megszüntek -
.Elolvastam az azár blogját s nem találtam semmi ilyesmit.

krisztian said...

Kedves testvereim. nem kritizalni akarok senkit sem partoskodni de az en velemenyem az h akar mijen vallasu az ember az meg tudja elni a hivo eletet ha karja. en megtapasztaltm hogy a satan mikor kivulrol nem tud tamadni akkor belulrol testveri kozosegbol tamasz nem eggyetertest civakodast es egyebeket. de ne engedjuk az ijeneknek. es hogy tegyuk meg minden emi tolunk telik. Az is igaz hogy aki igazan akar elni ez megvetesben reszesul. pl. a profetak, es apostolok elete is. de mindig torekedjunk a bekessegre es eggyetertesre. es ami rossz azt ne turjuk meg az eletunkbe. erre adjon a mindenhato bolcsesseget es erot mindnnyuiunknak. Ammen. Boros testver teged meg aldjon meg az Ur aszolgalatban es adjon nejed bolcsesseget es turelmet.

Nagy Gyorgy said...

Kedves valaki! Én nem nevezném magamat VALAKINEK mert az Ige azt modja hogy semmik vagyunk. Jo lenne ha lenne benünk anyi keresztény maga tartás hogy tudnánk válalni a nevünket is ha már van egy véleményünk a dolgokrol. Igen van reá tanum arra amit az elnök mondott mert az egész gyülekezet elöt mondta amikor ügy intézöi minösitésben volt nálunk a gyülekezetben. Idézem ''ugy tartom a proféciák, nyelvekenszolás, stb, már Krisztus menybe menetele után háromszáz ével megszüntek az egyházban''. Mindenki ugy hiszi és értelmezi ahogy akarja, csak a probléma ott kezdödik amikor a hitemet és az álásfoglalásomat reá eröltetem más emberekre is mert hogyha nem ugy látja esetleg ahogy én látom a dolgokat, akkor felszolitom hogy menjen el a gyülekezetböl és ha nem teszi akkor megvonok töle minden gyölekezeti jogot hogy jobb belátásra birjam. Ez történt velem is ez év Január 9-cedikén többi tizenegy testvéremmel együt, Nagyszalontán. A keresztyén élet meg élését nem csupán egy felekezeten belül lehet megélni. Minek is nevezték magukat az elsö keresztyének?....Imádkozzatok éretünk hogy továbra is fények tudjunk maradni ebben a városban ahova Isten hejezet benünket! Isten áldjon meg titeket!!!

valaki said...

Nézd György,
nem fogok veled vitatkozni, hogy miért nem használom a nevem vagy azt hogy miért ez a nickem.
Én csak azt szerettem volna tudni amit kérdeztem.
A többi engem nem érdekel annyira.
Békesség

valaki said...

és még egy kérdés, ha megengeded.Hány tagú gyülekezet a szalontai?

Nagy Gyorgy said...

Tovabi informáciokért fordulj a gyülekezet lelkipásztorához a neve Kovács Gyula.

Lulla said...

hmm... ehhez csak annyit mondanék kedves Zsolti, hogy a lónak két oldala van. attól még a hátán kell ülni! azért mert én az egyik oldalán vagyok hiába hangoztatom büszkén, hogy én milyen jól teszem, hogy nem a másik oldalon vagyok, mert az milyen rossz! az rajtam nem segít :) az Ige írja, hogy tapssal, hangszerekkel, kézfelemeléssel dicsérd az Urat. sőt! tánccal! nézd meg Dávidot, hogy megbotránkoztak rajta, mert az Úr jelenlétében táncolt! nem kell átesni a ló túloldalára az tény. de nem jó ezen az oldalon maradni sem :) próbáljunk meg az ige alapján élni, és nem elítélni azokat akik erre igyekeznek. már több mint 10 éve tagja vagyok egy gyülekezetnek, szabad vagyok arra, hogy tapsoljak, felemeljem a kezem, vagy épp ne tegyem. de nem vidámpark. nem láttam még soha senkit itt "transzba esni". csak arra kérlek, hogy ne általánosíts! azért mert vannak hamis tanítások, még nem jelenti azt, hogy ne legyenek tanítások egyáltalán. azért mert vannak hamis próféciák, nem jelenti azt, hogy minden próféciát el kell vetni. azért mert vannak akik a Szent Lélek keresztségét elmajmolják, még nem jelenti azt, hogy nincsen! azért mert van aki szórakozni jár gyülekezetbe, nem jelenti hogy a gyülekezet arra való. ne dobd ki a gyereket a magzatvízzel együtt! az ige alapján kell megítélni mindent, nekünk az a fontos, hogy az Ő szavához tartsuk magunkat. csak arra kérlek, ne vegyél minden "bulizós" gyülekezetet egy kalap alá. :) köszönöm :)

Zsolti said...

Lulla drága, szóval te kiindulsz abból,hogy ha dávidnak lehetett,akkor neked is,dávidnak több felesége is volt,nekem miért nem lehet? dávid kezéhez valljuk be sok vér tapadt,nekem miért ne lehetne. stb. Ezeket a dolgokat elemezni vagy kiválogatni,hogy ezt tette,ezt en is,ezt is tette,ezt én nem teszem.. nem a mi dolgunk. Azt hiszem amikor Jézus tanította a sokaságot a Genezáretnél,akkoriba nem volt mikrofon,és hangosítás... ha mindenki röhögött és röfögött volna,akkor a hátsók nem sokat értettek volna a tanításból. Nálatok a kéz emelgetés,tapsoláson kivül van sokminden más is ezt ne feledjük el!
Nem láttál még soha senkit transzba esni? akkor kezdjük ott,hogy kinek mi a transzba esés... szerintem amikor valaki úgy remeg mintha rákapcsolták volna a 380V-ot vagy épp habzik a szája,vagy úgy röhög az Istentiszteleten,hogy nem érted amiről a tanítás szól,az hát micsoda? én mindezt a hit gyülekezetében láttam!
Nem is veszek én minden gyülekezetet egy kalap alá,jó helyt vagytok ti ott ahol vagytok,csupán az ilyen Borosék meg a többi aki nem fér a bőrébe az hagyja békén azokat akik jól megvannak ugrabugrálás nélkül is,ordibálás,röhögés vagy inkább röfögés vagy nem tom mit csináltok még ti a "szabadok"..
Gondolom nyitva áll az ajtótok és mehet bárki hozzátok...

Lulla said...

Zsolti, te pont azt teszed, amit kértem, hogy ne tegyél: általánosítasz... :) tényleg nem láttam senkit transzba esni a gyülekezetünkben, nem hallottam soha alkalmakon röhögést, vagy röfögést. :)
Dávidnak tény, hogy nem volt minden cselekedete helyes, nem is kell mindenben követni. de ez a dicsőítése vissza lett igazolva, hiszen Mikál lett megítélve, hogy megbotránkozott rajta :)
mint mondtam a lónak 2 oldala van... ettől függetlenül akkor tudsz előre haladni, ha a hátán ülsz :) nem kívánok mást. csak betartani azt amit az Ige ír a dicsőítésről, a Szent Szellem gyümölcseiről, az ajándékokról, és az Ajándékozóról.
Gyuszival személyesen is találkoztam, semmi olyat nem tapasztaltam meg, amiről te beszélsz. Szolgált a gyülekezetünkben, de nem hallottam ordibálni, nem hallottam röhögni se röfögni és nem láttam ugrabugrálni sem. ellenben hallottam szívből imádkozni, szeretetben tanítani, és őszintén dicsőíteni. :)
Kívánom, hogy Isten mutassa meg neked, hogy az, hogy belelátás nélkül veszel egy kalap alá mindenkit, nem helyes. nem csak végletek vannak. :)

Nagy Gyorgy said...

Zsolti, hogy te belöled mijen jo farizeus let volna Jézus idejében. Eszméletlen!

Anonymous said...

Zoltnak:

ELVÁRJUK HOGY A SZENT SZELEM MUNKÁLKODJON ÉLETÜNKBE DE MI SZABJUK MEG HOGY MIT CSELEKEDJEN VELÜNK!!!!!
VAGYIS TAPSRA NE BUZDITSON,NYELVEKEN MEG NE SZÓLALTASON,LÁTOMÁSOKBA NE HOGY RÉSZESITSEN,ÁLMOKAT NE HOGY ADJON, HOGY MAGYARÁZATOT SE KELJEN ADJON,KEZEINKET NE HOGY FELEMELJE IMÁRA,KEZÜNKET NEHOGY RÁ TÉTESE VALAKIRE HOGY MEGGYÓGYITSA,MONDJAM MÉG?????????.
Tipikus baptista elvárások,de ennek elenére szertnénk csodákat látni és a legnagyobnak azt látjuk
ha az emberek megtérnek.
DE VALÓBAN NAGY CSODA HOGY iSTEN MÉG SZÓLIT MEG EMBEREKET KÖZTÜNK ÉS AZOK VALÓBAN MEGTÉRNEK,ÉS NEM CSAK BAPTISTÁKKÁ VÁLNAK.PONT.

hopeman said...

Kedves Zsolti

David eleteben az, hogy ugralt az Ur elott, az Ige helyesnek nevezi a dicsoiteset. Mikal nem szenvedhette es meglett a buntetese is. Te osszehozod ezt a dolgot a negativ dolgokkal a David eletebol. Habar David a harcban olt, es nem irja az Ige, hogy helytelen lett volna peldaul Goliat megolese. A mai keresztyen nyilvan nem kell oljon es tobb feleseget vegyen. En azert nem mertem volna ilyen hangnemben beszelni Davidrol aki Isten valasztott embere volt es ra nezve sok generacioval kegyelmesebb volt Isten. Az sem elhanyagolando, hogy belole szarmazik a Messias. Te emlitetted a jehova tanuit. Ha ok helytelenul ervelnek, te ervelj helyesen. Es az is elgondolkodtato, hogy csak ugy lekezelsz es elitelsz valakit akit szemelyesen szerintem nem is ismersz. ( Boros Gyula). Ugy gondolom ezek nem a konzervativ ertekrend jellemvonasai. Es teged senki sem bantott, ugyhogy nem ertem kire mondod, hogy hagyjon beken. Te ragalmazod allandoan Boros Gyulat.

tibi said...

a Biblia nem arrol tanit, hogy az utolso idokben a gyulekezetekben minden rendezodik, hanem arrol, hogy lesznek az emberek szeretetlenek es lesznek olyanok, akik nem birnak a fenekukon maradni, mert viszket....a fuluk es azt akarjak hallani, ami nekik jo. az egesz hokuszpokuk jott tokostul a demokraciaval es a baptista gyulekezetekbol elcsalt egy kezet, egy labat, egy Fejet, adott esetben talan egy egesz testet(gyulekezetet). S ezek az emberek szegyen nelkul elfelejtettek elodeiket, nagyszuleiket, szuleiket akik terduket koptattak erettuk. Peldas magyar emberek, akik nem vallottak szegyent. Akikre fel lehet nezni, akiktol lehet tanulni. De nem kovettek peldajukat es ugy vezetnek le egy Istentiszteletet, mint Fabry Sandor a showjat. Es ne legyunk szomoruak, savanyuuborkak. Igen, azok vagyunk, miattatok. De van nekunk oromunk is es megnagyobb lenne, ha kapna valaki azt a karizmat hogy szent veressel szeretetbol jolelnaspangoljon egyeseket, hatha az hasznalna

Zsolti said...

Igazad van Tibi,egyesek a gyülekezetből keresztény wellnesst csinálnak,hogy ott feldobódjanak,és már lassan az a normális ha a gyülekezet egy olyan hely ahol inkább jól érezzük magunkat,jot buliztunk... micsoda dicsőítés volt,hogy táncolt és tapsolt mindenki... mennyire jelen volt Isten "szentlelke"... csak nem tudom az ilyen fergeteges show-ok alkalmaval hányan roskadnak magukba a bűnbánat miatt,senki sem lesz szomorú egy vidámparkba,akkor miért lenne bárki is szomorú a "jezusvidámparkba" s mit rágodna a bűnein.
Gyuszikám láttam a youtubon a videot a szolgálatodról,én nem itelkezni akarok,de ne majmold se német sándort se fabry sándort azzal a menő stilussal,ahogy jössz-mensz a mikrofonnal,és ugyanazt nyomod mint ami a divat,ahogy amerikaba van,es ahogy német sándor csinája,mert nem hiszem,hogy létezne regimódi istentisztelet,vagy menő istentisztelet..

tngyorgy said...

Tibor és Zsolt részére. Annak idején néhányszor el látogattam egy ember blogjára és hagytam neki néhany ojan komentet ami nem volt kedves a számára. Azt tanácsolta nekem ez az ember amit én is tanacsolnék nektek, idézem " ha valakit iritál az ami e blogon megjelenik, akkor azt szeretettel meg kérem hogy ne látogassa tobbé" és én megfogadtam a tanácsát. Ami pedig Szent Verest illeti eleg baj az hogy ti magatokat nem tekintitek szentnek, pedig Krisztus azt mondja hogy "legyetek szentek, amiként én is az vagyok" vagy talán Jézusnak nem ezért kellett értünk meghalnia és feltámadnia. Isten áldjon benneteket!

Zsolti said...

Gyöngyike,itt nem a blog a lényeg,és gondolom Gyuszi sem akar zárt körű titkos blogot működtetni! És mivel nem csak te olvasod,hanem sokan mások is,lehet,hogy 100 emberből ha 1 is,de van aki egyet ért velem,még ha nem is hangoztatja a véleményét,szóval engedtesség meg nekem is,az én meg sokak nevében írni..!
Úgy gondolom az igazi áhitat az csendességben,alázatban zajlik nem pedig dínom-dánomban,és ha egy dicsőites vagy énekles nem áhitat akkor szórakozás.
Egy dolog biztos,az utolsó időkben nem ébredések fognak történni,hanem megtévesztések,és ha valaki azt mondja,hogy nem az utolsó időket éljük az hazudik! Senki sincs amiért hatalmas ébredésekre várjon mert nem fog történni,hanem az ördög mint világosság angyala fog megjelenni és csodákat tesz... Majd lesznek sokan akiket megtéveszt és azt hiszem ezek az emberek fognak majd állni az utolsó napon Jézus előtt és azt kérdezik "de hat nem a te nevedben gyógyítottunk,űztünk ördögöket,gyógyítottunk betegeket?????" és a válasz az lesz,hogy NEM ISMERLEK TITEKET.. gondolom nem sátánisták lesznek azok,és nem is megsavanyodott baptisták akik ilyen "csodákat" tesznek amiket az előbb írtam,de valakik lesznek egészen biztos,és sokan.....és őket majd nem fogja Isten megismerni....
Úgy gondolom hogy a hívő élet az csendes élet,és az Istennek tetsző gyülekezet nem "jézusvidámpark"
A sátán pont ezzel fogja megtéveszteni azokat akik a keskeny úton járnak,hogy figyelj nem szabad diszkóba járni,nem szabad táncolni??? gyere van egy jó ajánlatom,van egy jó gyülekezet ahol szinte ugyanaz mint a diszkó,táncolj,bulizz,tapsolj és érezd jól magad,s nem lesz semmi lelkiismeret furdalásod mert keresztény köntösbe öltöztettem,és így a káposzta is megmarad és a kecske is jól lakik...
NEM TUDOM HA ÉRTED MIRŐL BESZÉLEK,de utolsó időket élünk,és a sátán trükkje jobb lesz mint valaha,vagy mar működik...eddig sem volt kispályás,de ezután lesz majd ami nem volt..
Nem a sátánizmussal fogja elcsábítani a keresztényeket,hanem a világias szabad kereszténységgel!! erre lehetne mondani,hogy "kutyaharapást szőrével"
A világon a legveszélyesebb tévelygés
az, amelyik a legjobban közelíti meg az igazságot; és halálosan veszedelmes utánzás az,
amelyik a legjobban hasonlít a valódihoz.

Anonymous said...

Tibinek :
Ha szószék volna Gyuszi pásztor előtt akkor eszedben sem jutna összehasonlítani Fábry Sándorral még Német Sándorral sem.A témát illetően lehet hogy igazad van a Szent Lélekről Prédikálni mindig menő, tapasztalatom szerint a két Exoduszarad-i prédikációt nem mondható extrémnek.
A bloggal kapcsolatban megvannak a jogaid,de kérlek a jogokat alkalmazd magadra is.Szerettem volna megtekinteni bloggodat nem tehettem, nekem nem fontos tudjam azt ki vagy de szeretném látni te miket írsz, mi foglalkoztat nem a pletykaság érdekel hanem látni valami írást ami hitedről árulkodik.Látni azt hogy át élted tegnap, ma az Úrral való közösséget látni azt hogy nem csak kritizálni tudsz.

Áldjon az Úr !

tibi said...

Ugy gondolom nem az a fontos, hogy en ki vagyok, hisz itt a karizmatikusok-baptistak a tema. Hogy ez a beszelgetes ezen a blogon is tema, arrol nem en tehetek. En nem emlitettem Boros Gyula nevet. De ha emlitem azt, hogy baptista vagyok, eleg szerintem. Namostmar, ha valaki karizmatikusnak vallja magat, akkor en is kovetkeztetek. Nem jartam Boros Gyula gyulekezeteben, de jartam karizmatikus korokben, akik regebbecske szakadtak ki. Ok is igy kezdtek, pianoban, mara mar Fabryt is tulszarnyaloan vezetik az istentiszteletet. Nem tudom hogy hasznalni a peldakep szot, mert rogton ravagjatok, hogy Jezus a peldakep, de gondolom nem Billy Graham, Kornya Mihaly vagy Veres Erno jut az eszukbe a karizmatikusoknak, ha hithosoket emlegetunk. A fajo az, hogy azok itelkeznek, akik baptista gyulekezetekbol szakadtak ki. Miert? Mert megujultak es ezt nem tudtak gyakorolni a baptista kozossegben. Azt vallom, hogy szukseges megujulni, ez igaz, minden nap!!! Es lehetseges gyakorolni gyulekezetunkben. Es ha megujultal, olvasd el a Jakab1:27et. Nekem soha nem tiltottak meg ezen megnyilvanulasokat. Igaz istentisztelet. Kell ennel tobb?

Unknown said...

Kedveseim, az Igében Jézus Krisztus az akkori kultúrának megfelelően élt. Az élet mindennapjaiból vette a példákat (példázatokat).
Sajnos ma az embereket nem tudjuk elérni ha a templom falai és a szószék mögé bujunk. Ne értsétek félre de azt tapasztaltam hogy sok gyülekezetbe bemész és úgy érzed mintha az időbe is vissza mentél volna. Azért mert valami régen jól bevált, nem azt jelenti hogy azt ma is úgy kell tenni. (mert így szoktuk). Lásd: "Apáca show" egy aranyos kis film és pont erről szól.
Ha hitelvi dolgokról (karizmatikus, baptista) beszélünk, úgy gondolom az nem a zenei stílusról, vagy a prédikátor stílusáról szól. Itt nem ez a kérdés és nem ez a gond.
Sajnos de látszik, hogy annyira beszűkült egyesek látóköre... - Kérdezném: mivel a Mát 7,22 -ben azok, akik hatalmas dolgokat tettek a Jézus nevében el lesznek ítélve, ezért akkor ne tegyünk ilyen dolgokat? MI van a Ján 14,12-vel és a Mk 16,17-20-al? Ne a végletekben gondolkozzunk. És ne ítéljük meg egymást a látszat szerint. Sajnos, hogy mindig a bűnbánatot és a sírást hangoztatjuk, és úgy érzékelem itt leragadtunk... Ha valaki már régi hívő - ez idő szerint már tanító kellene legyen - és még mindig a megtérést kell hangoztatni. Szellemi kiskorúság nemde? Nem tudunk túl lépni arra a szintre, hogy mások gyógyulásában, megszabadulásában és megtérésében segítkezzünk. Pedig Jézus erre hívott. Másokért élni, mások felé szolgálni - mindenki azzal a karizmával amit kapott.
Ez a célom - hírdetem az igét (evangéliumot) teljes erejében és azután az Úr cselekedjen ahogy neki tetszik.

Anonymous said...

Testvéreim ha az Úr megváltott gyermekei vagyunk akkor NINCS KÖZTÜNK KARIZMATIKUS VAGY NEM KARIZMATIKUS , DE:
VANNAK OLYANOK AKIK KÖVETIK AZ IGE TANÍTÁSÁT ÉS AZ APOSTOLOK ÉLETÉT,
ÉS VANNAK AKIK CSAK AZT KÖVETIK ÉS ÉLIK MEG AMIT ÖK AKARNAK VAGY AMIT ELHISZNEK, vagy ami még roszabb amit vallásuk megenged.

Itélkezetek a két állapot felet melyik a követnivalób ?
Ha a két állapot közül kiválasztottátok az első helyezettet, akkor határozzátok meg hogy karizmatikus vagy nem karizmatikusról van szó?
TEDD PÉLDAKÉPEDDÉ AZ ELSŐ HELYEZETTET!

AZ Úr követésének van egy szabálya, tedd meg amit te kel megtegyél hogy Istennek legyen mit tegyen!Ha nem teszed kezedet a betegre kit fog meggyógyítani?
Őszintén bevallom, hogy nem könnyen válalkoznák egymagam valakinek a gyógyulásáért.

tibi said...

lehet imadkozni betegekert es hazudik aki azt mondja, hogy a baptistak ezt nem gyakoroljak...es igen, nalunk is gyogyultak meg emberek csodalatos modon. De Isten dolga eldonteni, hogy valakit meggyogyit vagy sem. Sajnos nem keves olyan estetrol lehet hallani, hogy kimondtak a gyogyulast es nem tortent az egadta vilagon semmi, SOT, konkret esetet tudok, hogy a az illeto 2hetre ra el volt temetve, ahogy a gyogyulast kimondtak. Es hogy visszamegyunk az idoben? Koszonom testver, hogy ravilagitottal, mert ez teljesen biblikus. ..ahogy atyaidtol tanultad...

Anonymous said...

Tibi barátom
Amit te tudol mi is tudjuk, és úgy hiszem nem hazudunk mivelhogy én személyesen még nem találkoztam olyan baptista gyülekezeti esettel ahol nem tömeges imakérés lett volna,hanem olajjal és kézrátétellel történő.
Sajnos othon fekvő beteget sem gyakran látogatunk ilyen céllal.
Pedig ez is biblikus.
Az időben valló viszatéréssel nem tudom mit akarsz mondani de ha mi baptisták nem léptünk volna előre akkorát a mekkorát léptünk akkor nem lennének ma karizmatikusok.
( Amíg a hites énekeket énekeljük addig nem illik csúnyán beszélni azokról akik a hites stilust átvették a prédikálásba.
Nagyon logikus és ésszerű következtetés : hogyha a hites énekkeket szereti a közönség akkor biztos a hites stilusű prédikációt is szeretik.
És gondolom nem tévedek ha azt mondom hogy az éneket nem a pásztorok hozták be hanem a fiatalok! (lehet közzűlök egy vagy te is)
Tehát vallóban vissza kell térjünk a biblikus alapokhoz mégpedig úgy, hogy a mai ember vevő legyen rá és az árunk pedig ne szenvedjen csorbát.EZ VOLNA SZERINTEM A HELYES ÚT.

tngyorgy said...

Egyet értek veled Azár testvérem!! Isten áldjon!!

Zozó said...

1 Timótheus 2:8 "Akarom azért,hogy a férfiak imádkozzanak minden gyülekezetben, TISZTA KEZEKET EMELVE FEL, harag és kételkedés nélkül."