Monday, January 24, 2011

"Parókiám az egész világ"

Valószínű ismerős, kinek a mondása volt ez? John Wesley-től idézek: "Úgy tekintem az egész világot, mint az én parókiámat; olyan értelemben természetesen, hogy bármelyik részén vagyok is: illőnek, helyesnek és kötelességemnek tekintem, hogy mindenkinek hirdessem az üdvösség örömhírét, aki hajlandó meghallgatni. Tudom, hogy Isten erre a munkára hívott el; és bizonyos vagyok abban, hogy áldásával kíséri azt."
Természetesen nem tartom magamról, hogy olyan lennék mint Wesley. Viszont hiszem, hogy úgyanaz az Isten hívott el engem is mint őt. Az akkori egyház számára ő sem volt valami közkedvelt személyiség. Sok templomból kitagadták, mások megvetették, de az Isten munkája (az ébredés) mégis végigsepert Anglia területén.
Meglepő számomra olvasni, hogy az akkori ébredésben érdekes jelenségek történtek. Istennek dicsősséges jelenlétében "egyik ember a másik után esett a földre, erejének jelenlétében rendkívüli módon remegve."
Nem én szabom meg az Úrnak, hogy most milyen szokás szerint cselekedjen.
Vajon Isten tud "baptista módra" viselkedni? A Szentlélek Isten tudja mi a szokás egy bizonyos egyházban?
Nagyon eltorzult a Krisztus által (Mát 16,18) épített anyaszentegyház képe. Ki a felelős ezért? A különféle emberi hagyományok, rendszerek, szabályzatok elferdítették az igazságot és a gyülekezetek el egyháziasodtak. Fontosabb a név és a templom mint maga az Úr. Ha egyes hívőktől elvennéd az épületet (imaházát), a felekezetének nevét és a vallásos szokásokat - tulajdonképpen a hitét vennéd el. Mert az egész hívőség ezekben merül ki.
Még mikor Aradon szolgáltam a gyülekezetünk egyik tagja többször idézte nekem (igaz legtöbbször tréfásan) "Jaj néktek papok..." Nem igazán vettem komolyan de tény, hogy Isten igéje felelőssé teszi a pásztorokat, papokat, prófétákat a nép lelki állapotáért.
Fontosnak tartanám, hogy igazi szolgák legyünk Isten kezében és nem Mesterek, Atyák, meg Doktorok. (ld. Máté 23,8-11) Amikor a papság és a pásztorság uralmat jelent és megélhetési kérdés. Nem hiába mondják, hogy a "fejétől büdösödik a hal".
Gondolkozom, hogy vajon melyik egyházhoz vagy felekezethez hasonlítható az első gyülekezet? A Jeruzsálemi gyülekezetnek milyen nevet adnánk? Milyen jó, hogy ők nem akartak nevet szerezni maguknak, mint a Bábel torony idejében. Nem ez volt számukra a fontos, sem az hogy milyen tornyos épületben fognak összegyülni. Házaknál, az utcákon, meg a jeruzsálemi templomban gyűltek. A lényeg az volt, hogy hírdessék a Jézus Krisztus feltámadását és legyenek képviselői az Ő erejének itt a földön.
Nem fogok néma maradni, mert tudom, hogy az Úr elhívott. Attól, mert egy egyház fegyelmi eljárást indított ellenem nem jelenti, hogy nem hírdethetem az evangéliumot. Lehet, hogy egyelőre nem hírdetem a baptista egyházban de bárhol ahol egy vagy két ember hallgatja (az utcán, házakban, stb.) Ha az Úrtól van az elhívásom és küldetésem Ő fog mellettem bizonyítani azáltal, hogy emberek fognak majd megtérni. El fog jönni az ébredés és ennek alázatos eszköze akarok lenni.

7 comments:

Nagy Gyorgy said...

Ámen! Legyen a te hited szerint!

Melinda said...

Kelj fel, tündökölj, mert eljött világosságod, rád ragyogott az Ur dicsősége. Bár még sötétség borítja a földet, sűrű homály a nemzeteket, de fölötted ott ragyog az Úr, dicsősége meglátszik rajtad.
Ézsaiás 60, 1-2
Legyetek áldottak!

Unknown said...

......

Unknown said...

Pentek este helyett Internet ? -:)
Irtam "par" sort a gmailra....

marti said...

amen.

Lulla said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Vigyázz! Amikor a papokról és a hal büdös fejéröl beszélsz, magadról is beszélsz.
Kérlek ne védekezz úgy, hogy másokat bántasz. Ilyet nem olvasol a Bibliádban.