Tuesday, March 1, 2011

Lezárult egy fejezet az életemben

Eddig baptista lelkipásztor voltam...már nem vagyok az. Viszont amire Isten elhívott azt tovább fogom végezni. Lelkipásztora vagyok és maradok mindazoknak, akik követnek és engedelmeskednek az Ige tanításának.
Sok huzavona volt az én és a szalontai közösség helyzetével. Úgy döntöttem, hogy ennek pontot kell tenni a végére. Ezért az elmúlt vasárnap elköszöntem a nagyszalontai baptista gyülekezettől. Mivel én a meggyőződéseimet nem adom fel - biblikusnak és ma is működőnek tartom őket - ezért nem fogadnak engem a baptista egyházban.
Egy egyszerű papír ("a híres nyilatkozat") miatt a szalontai közösség ketté vált. Kb 20 személy az akikkel egy új közösséget alapítunk itt Nagyszalontán. Az elmúlt hetekben többen közülünk megtapasztalták a Szentlélekkel való beteljesedést, jó alkalmaink vannak együtt szeretjük az Urat és egymást is.
Nem akarunk ellenséges indulattal lenni senki felé. Sokan vádolnak és rosszat mondanak főleg rám, de tudom és meg vagyok győződve, hogy Isten akarata szerint tettem azt amit tettem. Ha a Baptista egyház továbbra is ilyen merev és törvényes "politikát" fog folytatni, akkor mégnagyobb törések és szakadások is lesznek az egyházban.
Mindig is zavart, hogy az egyházban levő bajt és gyengeséget, mások megítélésével próbáltuk orvosolni. Egyesek szerint az én helyzetemért is a karizmatikusok a hibásak.
Az újságokban is arra kell energiát fektessünk, hogy több oldalon a karizmatikus testvéreinket "szapúljuk", ezzel fog megoldódni a helyzetünk? Talán azzal, hogy másokat lenyomunk és bemocskolunk, magunkat tisztára mossuk? Lehet, hogy népszerűségre teszünk szert - na én aztán megmondtam - de ez még nem fog ébredést hozni. Kinek áll jogában egy olyan közösséget elítélni, ahol emberek megszabadulnak, meggyógyulnak, és beteljesednek Szentlélekkel? Még akkor is ha vannak emberi megnyilvánulások is. Jogos lenne az ítélet, ha te jobbat tudnál felmutatni. Ha a közösségedben lenne ébredés (megtérés, szabadulás stb.) akkor mondjuk...
Testvéreim végezze mindenki a maga dolgát és ne legyünk egymás dolgába avatkozók. Tény hogy itt Szalontán mások beavatkoztak és történt ami történt. Mostmár vége.
Újat kezdünk és hisszük hogy az Úr cselekszik...HALLELUJA!

17 comments:

Borzási István said...
This comment has been removed by the author.
marosi botond said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Kedves testvéreim, Pál is azt mondta "Legyetek az én követőim, mint és is a Krisztusé". Az baj, ha egy vezetőt követnek mások is? Igyekszem az Úr útján vezetni a testvéreimet.
Nem fogok a vádakkal foglalkozni. Nem bánom, hogy ki mivel vádol, de arra, amit István írt reagálnék.
Akár a mi esetünk Nagyszalontán, akár a marosvásárhelyi esetben nem mi önszántunkból hagytuk el a gyülekezetet. Ki lettünk zárva, csupán azért mert másképp győződtem meg bizonyos igazságokról. Szerintem azért ami itt történt Szalontán, nem kellett volna ilyen port kavarni. Egy kis megértéssel, türelemmel, és rugalmassággal meg lehetett volna oldani a helyzetet. Véleményem szerint nem lett volna semmi joga a szövetség vezetőségének beleszólni a gyülekezet belügyeibe. Na de mindegy.
Ami számomra még is csak zavaró, hogy ki lettünk utasítva (zárva) - mert fontosabb volt egy nyilatkozat (törvény), mint az ember. És ennek ellenére mégis mi vagyunk vádolva, hogy ott hagytuk az egyházat.
Hát nem tudom hol van itt az igazság??? vagy a hazugság???
Mindenképpen én szeretem a Baptista testvéreimet, Isten áldását kívánom életükre és ugyanakkor nyitott és kész vagyok bármilyen kapcsolatra. Nem akarok elszakadni szolgatársaimtól, testvéreimtől.
Üdv mindenkinek.

Borzási István said...

Gyula,
ne mondd, hogy ki lettél zárva. Ez nem fedi a valóságot. Fenyítve lettél. Senkit sem zártunk ki.

A gyülekezetből nem lettél kitasítva. Te léptél ki.

Egy kis megértéssel és rugalmassággal csakugyan megmaradhattál volna a gyülekezteben.

És én sajnálom, hogy itthagytál minket.

Anonymous said...

Gyuszi:
Egy másik útra csak úgy térhetünk ha az előzőről letértünk!
Az utas marad a régi csak az Út lesz Új FONTOS AZ HOGY A CÉL NE VÁLTOZZON.

ISTVÁN testvérem feltetted valamikor magadnak azt a kérdést, hogy:
a Református templomok miért teltek meg?(sok helyt)
Az ortodox templomok is befogadó képtelenekké lettek annyi a templomba járó?
Nálunk pedig a számbeli fejlődésnek alig csak itt ott van egy kis nyoma,a lényegesebb eredményeket pedig úgy látom hogy a cigány gyülekezetekben értük el.
??????????????????????????

Az egymásunk vádolásában pedig kívánom hogy legyünk legalább olyan bölcsek mint a tanítványok korában volt Gamáliel:
Apcs 5:34 Felkelvén azonban a tanácsban egy farizeus, névszerint Gamáliel, az egész nép előtt tisztelt törvénytudó, parancsolá, hogy egy kis időre vezessék ki az apostolokat.
Apcs 5:35 És monda azoknak: Izrael férfiai, vigyázzatok magatokra ez emberekkel szemben, mit akartok cselekedni!
Apcs 5:36 Mert ez időnek előtte felkelt Theudás, azt mondván, hogy ő valaki, kihez mintegy négyszáz embernyi tömeg csatlakozott; ő megöletett, és mindnyájan, akik csak követték őt, eloszlottak és semmivé lettek.
Apcs 5:37 Ezután felkelt ama galileus Júdás az összeírás idején, és sok népet maga után csábított: ez is elveszett; és mindazok, akik őt követték, szétszórattak.
Apcs 5:38 Mostanra nézve is mondom néktek, álljatok el ez emberektől, és hagyjatok békét nekik: mert ha emberektől van e tanács, vagy e dolog, semmivé lesz;
Apcs 5:39 Ha pedig Istentől van, ti fel nem bonthatjátok azt; nehogy esetleg Isten ellen harcolóknak is találtassatok.

tibi said...

Kedves Gyula, Isten akarata volt az, hogy baptista lelkipasztor legy?

Melinda said...

Az van bennem, ahogy olvasgatom a kommenteket, h sokmindent ki es meg lehet magyarázni, dobálozni, de az egyetlen ami számit (nekem) az a Mindenható Isten véleménye. Csak egyedül Ő tudja az igazságot, azt ami a szívben van, nem amit mutatunk.
Ő bizonyit az övéi mellett. És még valami: a Szentlélek csodálatos munkája nem fog semmivé válni soha! Erre Ő a garancia. Halleluja!

Unknown said...

Kedves Tibor,
Isten arra hívott, hogy az evangéliumot hírdessem. Meggyőződésem szerint Isten nem azt nézi, hogy valaki milyen felekezetű.
Én azért lettem baptista mert más magyar újszövetségi gyülekezet nem volt városunkban. Mindenképpen kell egy gyülekezethez tartozni. Baptista lettem, Isten elhívott és felkészített a szolgálatra. Nekem teljesen mindegy, hogy mint baptista hírdetem az igét, vagy mint teljesen önálló (független). Ha a baptista felekezetben nem hírdethetem meggyőződésem szerint az Igét, akkor odébb állok. Biztos vagyok, hogy Isten soha nem fog elővenni azért mert el mertem hagyni a baptizmust. Sajnos mi emberek ragadtunk le a különféle "izmusoknál".
Ha egy közösségben nincs szaporodás, növekedés, évekig senki nem tér meg, az elgondolkodtató. Valami nincs rendben, hol van az Úr? Szükségünk van az Urra!!!
Jézus mondta: "Nálam nélkül semmit sem cselekedhettek." Vele és Benne van az élet és ott ahol élet van kell legyen gyümölcs is. Isten azt akarja, hogy az emberek megtérjenek. Biztos nem azt, hogy baptisták legyenek. Persze nem baj, ha valaki megtér és egy baptista közösséghez tartozik. Sőt áldott legyen az Úr neve. De az se baj, ha valaki megtér és aztán pünkösdi vagy hitgyülis lesz. Dicsősség az Úrnak. A lényeg, hogy az emberek megszabaduljanak és a hívő életben táplálékhoz jussanak és növekedjenek.
Én nem voltam és nem vagyok egy nacionalista (értsd vallásos téren is) Ugyanolyan testvéreim a románok mint a magyarok vagy épp a cigány testvérek. Ugyanakkor a baptista ugyanolyan testvérem mint egy karizmatikus vagy pünkösdi - csak legyen igazán újjászületett.
Fontos hogy áldásban legyetek és Isten vezetésére figyeljetek.

tibi said...

Kedves Gyula,
azt mondtad azert lettel baptista, mert mas ujszovetsegi gyuli nem volt varosodban. Eleg eretlen dontes volt es most ennek a dontesnek nem csak te hanem mas is issza a levet. Miert nem koltoztel mas varosba? ...ha nem volt gyokeres a meggyozodesed? vagy vartal volna. Mint teologusnak, lelkipasztornak ez egy eleg nagy felelosseg. Ha minden teologus igy indulna, tenyleg padlora kerulne az egesz baptizmus. En nem orulnek egy ilyen lelkipasztornak, aki csak azert lelkipasztor mert ugrodeszkanak hasznal minket s szoktet utana maga utan masokat is. A felesegednek is azt fogod mondani egyszer, hogy bocsi...talaltam egy not akivel sokkal jobb? nem a kompromisszum lenne a megoldas? vagy hogy fog esni neked, amikor a te gyulidet hagyjak el igy, hogy bocsi, mashol jobb. Ha te voltal a lelkipasztor, miert nem volt novekedes? azert mert nem volt tapsikolas? ketlem, hogy ilyesmire lenne szuksege annak aki a vilagbol jon

Unknown said...

Kedves Tibi, nem tudom ki vagy de nagyon úgy érzem számodra a baptizmus egy bálvány.
Nem vádolni akarlak, de szerinted jobban kell ragaszkodni az egyházhoz mint a főhöz.
Figyelj, én a lelkipásztorságot nem ugródeszkának használtam. Mindig is igyekeztem szívvel lélekkel szolgálni a gyülekezetek felé. Igaz én soha nem az egyházhoz való hűséget prédikáltam, hanem Jézus Krisztushoz és az Igéhez.
Én mind ez ideig úgy gondoltam, hogy a baptista egyházon belül meg lehet élni a győzedelmes és Szentlélekkel teljes életet. Valószínű, hogy ez így is van, de kompromiszumot kell kötni. Az egyház politika nem jó és sajnos hogy rossz irányba megy. Olyan dolgokba szolnak bele, amibe sem joguk sem feladatuk nem lenne beleszólni. Mindegy mostmár ezen túl vagyok.
Fontos a hűség és az is akarok lenni de az Igéhez és Jézus Krisztushoz. Ezt kívánom neked is: "Légy hű mindhalálig..."

tibi said...

"A személyiség lényege a határtalanság; a csoporté a határoltság. / A szerelem lényege a határtalanság; a házasságé a határoltság. / A hit lényege a határtalanság; a vallásé a határoltság. A lélek lényege a határtalanság; a testé a határoltság. / A létezés lényege a határtalanság; az életé a határoltság."

tibi said...

Ez egy versreszlet es egy verset sokfelekeppen lehet ertelmezni...
Igazi szabadsag korlatok kozott van, hallottam sokszor. A Lelket nem lehet beskatulyazni, ahogyan a szerelmet sem, de hazas ember vagyok en is es egy tal teszta a szerelem, mas tal teszta a hazassag. Egy dolog elni gyulekezet nelkul, mas dolog gyulekezetben elni. Szeretem a gyulekezetem, az embereket benne es nem azert, mert olyan hibatlanok vagyunk, hogy kecskebukat hanyunk tole, hanem azert mert elszenvedjuk egymast szeretetben. en is merlegeltem sokszor, mert van mit, igazad van, nagyon, de mi a fontosabb? En, vagy hogy a gyulekezet egyben maradjon, eros(TE) a gyengevel. Mindent athidal a szeretet. De neked nem ez volt a fontos, ismerd be. De sohasem keso, udv: http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001374129512

Anonymous said...

Ha azt mondják nekünk baptistáknak hogy nem vagytok elégé "krisztusiak"
de sajnos csak ti vagytok a leg krisztusiak, azért hozzátok hozzátok fogok tartozni akkor nem az kellene legyen az első dolog hogy megvizsgáljuk magunkat mi az ami véget nem vagyunk elégé krisztusiak?
Á........Á akkor változnunk kellene!
DE mért ne változtassunk meg mást olyanra mint mi ????
Sok "jó"élményem van nekem is a baptizmusban de van rosz is,a roszak közzül fogok felsorolni:
1.első szolgálatom a szószéken ,hétköznap esti szolgálatot megnyitom imával,imámba szószerint kérem Istent hogy segitsen meg abban hogy az ő és ne az én üzenetemet adhassam át.
- vége az összejövetelnek és Következik a fejmosás "kinek képzeled magad hogy Isten üzenetét ,Isten szavait akard átadni a gyülekezetnek? (percekkel előbb együtt voltunk a szószéken.
-2 Fiatalok egy csoprtja megtérésen megy át elkezdünk érdeklődni a szentlélek munkája íránt, más szavakkal keresük a menyei kenyeret tudjátok mi lett a következménye ?
Retorzió, űldözés,az ifjusági óra le uralása ammíg ki nem aludt bennünk a tűz,azután magunkra maradtunk, ifjuságióráinkra már nem kellet jöjjön senki hogy tanitson minket, pedik nekünk jó lett volna és el is vártuk volna talán.
Ekkor már az volt a baj hogy hiányzik belőlünk a krisztusi,azelőtt túl krisztusiak voltunk.
H1ál Istennek a régiek elmúltak de mi van ma?

AZÓTA VÁLTOZTUNK E?
MA KÉPESEK VAGYUNK E BEFOGADNI AZ IGAZÁN MEGTÉRTEKET?

HÁT EZEK AZZOK AZ OKOK EGY RÉSZE AMIÉRT KISZAKADNAK KÖZZÜLÜNK EGYESEK,!!!
A TAPSOT, ZENÉT CSAK ÜRÜGY ELMÉJÍTŐ ESZKÖZNEK VÉLEM, HABÁR ANNAK ALKALMAZÁSÁT ILLŐ HELYEN ÉS MÓDBAN LÁTOM JÓNAK .
Van egy viccem a lelki ajándékokkal kapcsolatba:
-Tudjátok miért ellenzik a papok a prófétálást?
-- Mert félnek hogy holnap az ő bűnük lesz kiprédikálva.
Vicc ide vagy oda de tény az hogy a lelki ajándékoknak nagyon kevés teret adunk a baptista berkeken belül.
És sok emberire ráfogjuk hogy lelki.

U.I. Örüljünk annak a kiváltságnak hogy ugró deszkának még alkalmasak voltunk mások életére nézve, És kérjük a mindenhatót hogy ne engedje meg azt hogy munkánk hiábavaló legyen életökre nézve.
Később pedig ha beigazolódik hogy jól döntöttek és jó úton haladnak a kiszakadtak akkor legyen bátorságunk követni őket valamijen formába.(NEM A KISZAKADÁS KÖVETENDŐ )
Ha ők az Úréi és Övé is maradnak akkor hiszem hogy nem járnak tévedésbe, de ha mégis akkor vissza fognak térni, ha még befogadják Őket.

ÁLDÁST BÉKESSÉGET MINDENKINEK

tibi said...

Visszafogadunk!!!
Akik sepsiszentgyorgyi, csernatoni, brassai gyulekezetbol kiszakadtak.Varunk vissza!!! Es ha vannak, akik mas gyulekezetben hasonloan gondolkodnak, kerem szepen, irjak itt meg!

Anonymous said...

Tibi,
Jó a kérésed !
Szóval ugyan úgy mint régen , ha nincs ló a szamár is jó csak legyen létszám?Akár tapsolni is tapsolva vissza fogadnók?
Vagy most utólag okosabbak vagyunk mi baptisták is és belátjuk hogy túl kevés nézet eltérésért értékes testvérek voltak kénytelenek minket elhagyni?
Vagy már a kiszakadtak sem külömbek azoknál akik maradtak?

Talán érdekes volna ez a felmérés mert amely kérdésre nagyobb arányú az igen válasz, annak van a legtöbb esélye hogy ujból ismétlődjön.
Akik meg mostánába szakadtak ki tudni fogják mitől őrizkedjenek főképpen.

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Tibor said...

Ha ők az Úréi és Övé is maradnak akkor hiszem hogy nem járnak tévedésbe, DE HA MEGIS akkor vissza fognak térni, ha még befogadják Őket.
Azar ne beszelj felre!