Sunday, December 19, 2010

Én is sorra kerültem

Mivel nem hódoltam be a "pártba" ki lettem zárva. Sokminden van amit nem értek, majd talán egy napon...
Tévtanítással vagyok vádolva, igaz nem tudom, hol tértem el akár a baptista hitvallástól, akár a Bibliától, de mindenképpen úgy van ahogy fentről mondják. Hát valahogy így működnek a dolgok. Kérdezem, nyugodt lelkiismerettel, mely bibliai textus alapján szól bele az elnökség egy gyülekezet és körzet belügyeibe? Ha a nagyszalontai gyülekezet és körzet engem elfogadnak lelkipásztoruknak (máskülönben nem igaz, hogy én meg akartam osztani a szalontai gyülekezett) miért szólnak bele fentről? Eddig én úgy tudtam, hogy mi egységet hírdetünk, annak ellenére, hogy többfélék vagyunk. Most látom ez nem így van - mindenki úgy kell "táncoljon" ahogy felülről fújják. Ezzel nem értek egyet. Mindig azt hallom, hogy a gyülekezet a legmagasabb fórum - ezt mondja a Baptista alapszabály - valószínű csak akkor, amikor a gyülekezet úgy dönt ahogy a "nagyfőnöknek" tetszik, máskor a gyülekezet befolyásolható, lelki kiskorúak, nem lehet alapozni rájuk...
Véleményem szerint a szövetség vezetősége túl lépte az ige határait. Az ige gyülekezetkeről beszél nem szövetségről. Nem mondom, hogy nem jó, hogy a gyülekezetek szövetkeznek, de nem diktatórikus rendszerbe tömörülve. Legyen meg minden gyülekezetnek a függetlensége. A bibliában én így olvasom. Máskülönben úgyse sokat számít az én szavam. Talán csak hangosan gondolkozom...
Én magamról azt vallom, hogy a teljes írást prédikálom, melyben ott találom a Szent Szellem ajándékait is. Mivel az én véleményem, hogy Isten ma is ad kijelentéseket - ezeket nem egyszer megtapasztaltam - ezért nem lehetek tovább Baptista lelkipásztor. Szomorú - ez nem egyéb mint a Szentlélek ellen szólni.
Én kész vagyok szolgálni az én Uramat, amit Ő tőle kaptam, azt ember nem tudja elvenni tőlem. A felkenetést én az Úrtól kaptam. Tőle jön az erő, az áldás, minden...
Továbbra is fogom hírdetni az evangéliumot, ha nem lehet a templomokban, akkor házaknál vagy az útcákon, de szolgálom az én Uramat és hiszem hogy Ő megfogja erősíteni az igét jelekkel és csodákkal.

11 comments:

Anamari said...

AMEN.

Lulla said...

Kívánom, hogy Isten segítsen át ezen az időszakon, vegyen körbe szeretetével, és árassza rád az Ő áldásait gazdagon. Imádkozok érted. És nem csak én, hanem még sokan itt Debrecenben :)

Dohi család said...

vajon ki lesz a kovetkezo?
en meg epp azert szerettem a baptista egyhazat mert annyi fele ember elfer benne szeretetben. van akinek nem kell olyan egyhaz
segist rajtunk Mester!

Zsoka said...

13 Szenved-e valaki közöttetek? Imádkozzék! Öröme van-e valakinek? Énekeljen dicséretet! 14 Beteg-e valaki közöttetek? Hívassa magához a gyülekezet véneit, hogy imádkozzanak érte, és kenjék meg olajjal az Úr nevében. 15 És a hitből fakadó imádság megszabadítja a szenvedőt, az Úr felsegíti őt, sőt ha bűnt követett is el, bocsánatot nyer. 16 Valljátok meg azért egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének.
Es miert bun ezt tenni?
Ahogy a regebbi generaci elmondja, vagy megirta minden ebredes kizarassal kezdodik!!!

Zsoka said...

13 Szenved-e valaki közöttetek? Imádkozzék! Öröme van-e valakinek? Énekeljen dicséretet! 14 Beteg-e valaki közöttetek? Hívassa magához a gyülekezet véneit, hogy imádkozzanak érte, és kenjék meg olajjal az Úr nevében. 15 És a hitből fakadó imádság megszabadítja a szenvedőt, az Úr felsegíti őt, sőt ha bűnt követett is el, bocsánatot nyer. 16 Valljátok meg azért egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének.

Miert bun ezt tenni?
Am ahogy a regebbi hivok mondjak, vagy leirjak minden ebredes kizarassal kezdodott!!!

Maria Smith said...

kedves Iri

Igazad van sok mindenben...es foleg abban hogy ez nem szep hogy igy nyilatkoznak azok akik szeretetben kene eljenek. Lehet hogy visza kene terni az elso szeretethes? SAjnalom csak sajat tapasztalatbol beszeltem en igy tapasztaltam azt a bizonyos szemlyt akirol velekedtem es sajnalom ha ez rosz hatassal volt rad. Ugy erzem szabad mindenkinek nyilatkozni de igen vigyazni kell. A draga testverek akik halgatnak....lehet elnemultak de ha jol tudom a Biblia arra int hogy aljunk igen is szolaljuk fel azok ellen akik az Ur szolgajat bantjak es elegge nehez hisz mindket ill mind a felek azt hiszik hogy ok azok akik Isten szolgai....
A dolgok nem kellett volna ide fajuljanak ....nem lehet olyat kerni hogy uniformizalni azt ami nem ugy volt eleve elrendelve ha Isten ugy gondolta volna hogy a megvilagosodott Baptistak azok akik AZ UT AZ IGAZSAG ES AZ ELET akkor minek kuldte JEzust vajon? Persze ki vagyok en hogy okoskodhassam? Nem is akarok hisz csak egy ember vagyok....de teny ami teny sajnalatos hogy ide jutottunk.....
Magam megtereset is kerem es jobbulasat miert ne kerhetnem masoket is fleg hogy tapasztalataim szerint az a draga testver igen is brutalisan okoskodo es orulten hiu....
Kegyelmezzen az Ur mindanyiunknak....es adjon bolcsesseget....
Nallunk mar reg vannak independens Baptistak es utca pasztorok....mindeg van mas lehetoseg Gyuszi....Isten nem csufoltatik meg....

iri said...

Kedves Maria!
Lathattad hogy en nem szolok az ellen amit Gyuszi tett, ez az o valasztasa, s gondolom vallalta is ezert a felelosseget.
Tudomasom szerint testverem akirol igy nyilatkozol nem sertett meg senkit ilyen szavakkal.Termeszetes hogy jogod van emberileg nyilatkozni, de elobb megkerdezzuk, vajon Isten dicsosegere van ez, s hasznal-e valakinek?
Utovegul nem magunkert, s a magunk velemenyeert elunk hanem egymasert s Krisztusert.
Szeretemrol oszinten biztositlak!

Abigél said...

Kedves Gyuszi testvér és mindenki!
Véletlen jutottam ide,egyik blogtársam kifakadása nyomán.Bár nem ismerlek,
szeretném elmondani hogy kb.24 éve már volt hasonló helyzetben a baptista egyház,és a vége annak is szakadás lett.Szakadások lesznek ezután is,mert az Úr Szelleme nem áll meg csak azért mert valakik nem hajlandók megérteni azt hogy Jézus az egyház feje,a pásztorok "csak" a szolgái.És bár hosszan tűrő,előbb-utóbb kivonul arról a helyről ahol már nem a Szellem vezetése kell hanem csak a keretek.
Ugyanakkor nem értek egyet a személyeskedéssel,erre csak azt tudom mondani,hogy ítélje meg az illetőt az Úr!(és ha kell az egyház is).
Mi lassan 20 éve léptünk ki a Baptista egyházból,hasonló okok miatt,és csatlakoztunk olyan közösséghez ahol az Úr Szelleme szabadon működhet.Döntésünket azóta sem bántuk meg,de senkit soha nem buzdítottunk arra hogy kövesse példánkat.Mindenkinek az Úr vezetését kell vegye-személyesen.Ugyanakkor készek voltunk megvédeni álláspontunkat,ha úgy éreztük hogy jogtalanul vádolnak és ítélkeznek felettünk,gyülekezetünk és pásztorunk felett.
Kívánom Isten áldását munkádra és életedre,a Szent Szellem vezetését a döntéseidhez.

Abigél said...

Egyetértek Anamari,Lulla,a Dohi család és Nagy Ibi néni véleményével!

Maria Smith said...

Kedves Iri es kedves olvasok

Koszonom megertesedet es a kedves soraidat...sajnalom megegyszer hogy igen nem gondolkoztam es emberileg szoltam engedve sajat keseru tapasztalataim bol fakado szavakat rombolni...
Velemenyem marad viszont igen ezutan jobban meggondolom hogyan nyilatkozom...nem sokszor talaltatom ilyen lefegyverezetlenul...munkam soran is legtobszor nagyon elovigyazatos nak kell lennem....de azt hiszem valahol feltort bennem az ami mashol kellett volna kitorjon. tiszteletem es szeretetem marad Gyuszi irant akivel egyutt nottem fel, egyutt taltunk hitre es lathattam komoly megtereset es elhivasat. Sajnalatom magamert es sokakert es imatkozom hogy tudunk ugy alni a helyunkon hogy ha jon a mi Urunk ne csak keszen talaljon ahoz hogy elvigyen hanem gyumolcsos elettel....es szeretetben ami nelkul semmik vagyunk....
Udvozlettel

MARIA

tngyorgy said...

AMEN!!!!!!!!!!!! Egyet értek Máriaval.