Tuesday, November 23, 2010

Iosif Ton nyilatkozik

Ma lelkipásztori találkozó volt a nagyváradi missziókerületben. Jó alkalom volt együtt lenni a szolgatársakkal és értékes dolgokat tanulhattunk a lelkigondozásról.
Örömmel értesültem a Iosif Ton testvér nyilatkozatáról ( http://www.strajeri.ro). Csodálom az Úr munkáját. Hiszem és vallom, hogy hamarosan ébredés fog következni erdély szinten. Legyünk nyitottak az Úr munkájára.
Véleményem szerint annyira a hagyományoknak és a mi saját elképzeléseinknek vagyunk a szolgái, hogy Isten munkáját sem tudjuk fogadni. Szerintem Isten nem sablon szerint cselekszik. Ő a szuverén és hatalmas és úgy dolgozik, ahogy neki tetszik. Kész vagyok az ő munkájában állni és néki engedelmeskedni mindenben.
Szükség van a Baptista egyházban a megújulásra és válltozásra. Eszköz akarok lenni, hogy hirdessem a teljes igazságot mindazokról amik a Bibliában vannak.

8 comments:

Anna Isten oltalmában said...

Kedves GYUSZI PÁSZTOR !
Sajnálom,hogy nem találkoztunk személyesen Nagyváradon,mikor volt a kerületből a pásztorok találkozója.Annak viszont örülök,hogy az imaéjszakán részt vehettem.
A LELKI ÉBREDÉST én is várom.Nyitott vagyok,nem zárkózom el előle.Az igazi lelki ébredés a Szentirás szerint történik.Isten eszközként embereket használ,téged,engem és másokat,de tartsuk szem előtt,hogy a lelki ébredésben nem emberi ambiciónak,bölcselkedésnek,saját dicsőségünk keresésének,testiességnek kell érvényesülni,hanem Isten akaratának,a Szentlélek vezetésének,Jézus Krisztus evangéliumának és mindenekfelett az Ő dicsőségének.
Amig te és mások is örülnek Iosif Ton nyilatkozatának, vannak sokan akik nem örülnek,hanem sirnak.ÉN IS AZOK KÖZÉ TARTOZOM.!Addig azonban,amig vele nem közlöm,nem fejtem ki,hogy miért.Igy tanit a BIBLIA."Mondd meg neki négyszemközt Máté 18:15-17,azután majd ha kell,közölhetem másokkal is.
Szeretettel id.Veress Ernő

Unknown said...

Egyet értek a Veress testvérrel, hogy az ébredés a Szentírás alapján történik. Én is teljes mértékig az igét és a szent életet tartom fontosnak, és úgy értettem, hogy a Ton testvé is.
Azzal is egyetértek, hogy bizonyos úgynevezett karizmatikus közösségekben megnyilvánulnak emberi ambiciók, bölcselkedések, saját dicsősség keresés, stb de ugyanezek a dolgok megnyilvánulnak a baptista egyházban is. Miért kell akkor a másik felekezetre úgymond ítéletet mondani, addig mi sem tudunk felmutatni jobbat, vagy többet.
Az a látásom, hogy van bizonyos elképzelésünk az ébredésről, és mi csak úgy várjuk ahogy mi gondoljuk. Viszont az angliai vagy az USA-ban történt ébredésekben is történtek érdekességek(melyek miatt megvetették és vádolták akár a Wesleyt akár Finneyt). Úgy gondolom, hogy a cél az emberek megtérése, szabadulás és Szentlélekkel való teljes élet. Ton tv ezt hírdeti és nem tudom miért kell ezért sírni?
Nem akarok pálcát törni senki felett, se megítélni senkit.
Inkább szeretni akarok és áldást mondani mindenkire. Mert a teljes szeretet kiűzi a félelmet,...

Testvéri szeretettel
Gyuszipásztor

Anna Isten oltalmában said...

Kedves Gyuszi
Köszönöm szépen a reagálásodat.Vannak dolgok.amelyeket nagyon szépen irsz,de amikor olvastad a kommentemet félreértetted azt.Én egy szót sem irtam felekezetekről.Ahogyan te irtad,hogy nálunk is megtalálhatók az általam EMLITETT ébredési hamisitások,amit a Sátán igyekszik bárhova becsempészni,(ambició,bölcselkedés,saját dicsőségünk keresése ,testiesség),Iosif Ton közülünk való és GYUSZIPÁSZTOR is.Tehát nem mentem más felekezetekhez.Iosif Ton új teológiája(ahogyan ő ezt irja)olvastad ?,bár Krisztus tanitására hivatkozik elfogadhatatlan.Szerinte Jézustól napjainkig senki se prédikálta,tanitotta a teljes evangéliumot,még Pál apostol is kérdőjeles.Megemliti Szt.Ágostont és Luthert,hogy hijjával voltak.Ez igaz !De nem emlit senkit akik hüségesek voltak az evangélium megélésében és hirdetésében:pld.Dr.Baltazár Hubmájert,feleségét akik mártirként haltak meg az evangéliumért.Pedig a történelem folyamán mindig voltak és vannak,akik Krisztus tanitását ,a teljes irst képviselték.A Szentlélek munkálkodott:Müller György,Sspurgeon,Moody és mások által is.Nem Ton fedezte fel úttörőként,hogy mit jelent Krisztus tanitása.Teológiája,ahogy ő ezt kifejtette a CLARIFICARI-ben nincs összhangban a teljes irással.Hogy Isten országa és Sátán birodalma között harc van,ez igaz,de az már téves,hogy a lelki ajándékokkal vivjuk meg a harcot.Azért is,mert az efézusi levélben Pál apostol ezt irja:Öltözzétek fel az Istennek minden fegyverét,hogy....Nem gondolom,hogy Pál apostolt ki lehet hagyni a teológusok közül.Helyébe se Ton,se én,se te nem állhatunk.Ton most az elsőbbséget keresi.Úgy akar feltünni,mint aki egyedül képviseli helyesen Krisztus tanitásait.Márpedig ez nem igaz!Nem is teheti,amig Jézus tanitásainak nem engedelmeskedik."Tedd le ajándékodat....menj és békülj meg"Hanganyag és jegyzőkönyvek vannak arról,hogy Váradon és Portlandban is a testvérek akarták a megbékélést,de ő megkeményitette magát.Nekem is volt személyes beszélgetésem vele a Hargitán,s amikor rákérdeztem,hogy miért nem tudnak együttmunkálkodni az Emmanuelben,azt mondta,hogy megegyeztek,hogy erről nem beszélnek.Amikor most Váradon voltam utóbb, utánajártam.Nem volt egyezség erről,hanem amikor akarták az ügyet intézni(a megbékélést)úgy Romániában ,mint Amerikában elzárkózottez elől.Ahogyan ő elmondta a megtérését nekünk a 7o-es években és ahogyan most teszi közzé ,a kettő nem egyezik
.Eddigi rövid kapcsolatunkból ahogyan reagálsz és irsz még mindig sirhatok.Nemcsak Tonért,hanem érted is.És imádkozom,hogy Ton tv-nek adjon az Úr kegyelmet az igazi ,őszinte megtérésre,neked pedig adja meg a jó Isten a lelkek megitélésének ajándékát.
Szeretettel :
id.Veress Ernő

Anna Isten oltalmában said...

Kedves Gyuszi
Köszönöm szépen a reagálásodat.Vannak dolgok.amelyeket nagyon szépen irsz,de amikor olvastad a kommentemet félreértetted azt.Én egy szót sem irtam felekezetekről.Ahogyan te irtad,hogy nálunk is megtalálhatók az általam EMLITETT ébredési hamisitások,amit a Sátán igyekszik bárhova becsempészni,(ambició,bölcselkedés,saját dicsőségünk keresése ,testiesség),Iosif Ton közülünk való és GYUSZIPÁSZTOR is.Tehát nem mentem más felekezetekhez.Iosif Ton új teológiája(ahogyan ő ezt irja)olvastad ?,bár Krisztus tanitására hivatkozik elfogadhatatlan.Szerinte Jézustól napjainkig senki se prédikálta,tanitotta a teljes evangéliumot,még Pál apostol is kérdőjeles.Megemliti Szt.Ágostont és Luthert,hogy hijjával voltak.Ez igaz !De nem emlit senkit akik hüségesek voltak az evangélium megélésében és hirdetésében:pld.Dr.Baltazár Hubmájert,feleségét akik mártirként haltak meg az evangéliumért.Pedig a történelem folyamán mindig voltak és vannak,akik Krisztus tanitását ,a teljes irst képviselték.A Szentlélek munkálkodott:Müller György,Sspurgeon,Moody és mások által is.Nem Ton fedezte fel úttörőként,hogy mit jelent Krisztus tanitása.Teológiája,ahogy ő ezt kifejtette a CLARIFICARI-ben nincs összhangban a teljes irással.Hogy Isten országa és Sátán birodalma között harc van,ez igaz,de az már téves,hogy a lelki ajándékokkal vivjuk meg a harcot.Azért is,mert az efézusi levélben Pál apostol ezt irja:Öltözzétek fel az Istennek minden fegyverét,hogy....Nem gondolom,hogy Pál apostolt ki lehet hagyni a teológusok közül.Helyébe se Ton,se én,se te nem állhatunk.Ton most az elsőbbséget keresi.Úgy akar feltünni,mint aki egyedül képviseli helyesen Krisztus tanitásait.Márpedig ez nem igaz!Nem is teheti,amig Jézus tanitásainak nem engedelmeskedik."Tedd le ajándékodat....menj és békülj meg"Hanganyag és jegyzőkönyvek vannak arról,hogy Váradon és Portlandban is a testvérek akarták a megbékélést,de ő megkeményitette magát.Nekem is volt személyes beszélgetésem vele a Hargitán,s amikor rákérdeztem,hogy miért nem tudnak együttmunkálkodni az Emmanuelben,azt mondta,hogy megegyeztek,hogy erről nem beszélnek.Amikor most Váradon voltam utóbb, utánajártam.Nem volt egyezség erről,hanem amikor akarták az ügyet intézni(a megbékélést)úgy Romániában ,mint Amerikában elzárkózottez elől.Ahogyan ő elmondta a megtérését nekünk a 7o-es években és ahogyan most teszi közzé ,a kettő nem egyezik
.Eddigi rövid kapcsolatunkból ahogyan reagálsz és irsz még mindig sirhatok.Nemcsak Tonért,hanem érted is.És imádkozom,hogy Ton tv-nek adjon az Úr kegyelmet az igazi ,őszinte megtérésre,neked pedig adja meg a jó Isten a lelkek megitélésének ajándékát.
Szeretettel :
id.Veress Ernő

Unknown said...

Sajnálom, hogy eddig fajultak a dolgok. Érdekes, hogy míg nem ismertük Ton testvérnek ezt az állásfoglalását, addig istenítettük, most, hogy olyasmiket hírdet, amit baptista körökben nem tudnak fogadni, minden rosszat rámondunk.
Bocsánatot kérek de én nem így értettem az ő írásiból, hogy "senki nem képviselte a teljes evangéliumot eddig" - hol írja ezt Ton testvér?
Én teljes mértékben elfogadom, azt amit a Jézus tanítására hivatkozva mondott testvérünk. Ha nincs igaza, akkor hogyan magyarázzuk az általa idézett igéket? Hát a Ján 14,12-tőt.
Nem ismerem Ton testvérnek se a múltját se a jelenét, én nem akarom őt védni, se ellene beszélni, de amit az ige kijelent azt elfogadom, bárki mondja.

Efraim said...

Kedves Testvérem!

Azért enyhén szólva erős az amit állítasz. Mármint hogy "istenítettük" Iosif Tont.
Kiknek a nevében mondod ezt? Az enyémben biztos nem mondhatod, de egy újjászületett ember sem isteníthet más embert, akármilyen szent is legyen az.
Inkább hiszem azt, hogy elragadtattad magad a fogalmazásban és tévedésből írtad hogy sokad magaddal "istenítetted" Iosif Tont.
"...mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj"!!!

Anna Isten oltalmában said...

Kedves GUSZI PÁSZTOR !
A dolgok nem fajultak,hanem fájlaltak,legalább is nálam igy van.Ton testvért én sohasem istenitettem!Ragaszkodtam hozzá,jót mondtam róla,családomban,gyülekezetekben s mikor a Szecuritáté engem letartóztatott, s azzal vádolták őt,hogy sikkasztott a gyülekezet pénzéből ,és a sajtó is közölte,azt mondtam,hogy nem igaz.Kérdezték,miért védem?Azt válaszoltam,mert jó tanár volt és szeretem.(akkor még Ploiestien volt pásztor)A szeminárium ideje alatt ő mint tanár figyelmeztetett,hogy hogyan álljunk ellene a kisértésnek.DE volt úgy is,amikor az órán megkérdezte,mit szólunk prédikációihoz,hajviseletéhez,az alkoholfogyasztáshoz.Ha nem ott az órán, volt amit hatszem között,volt amit négyszemközt megmondtunk neki.Még az egyházhoz intézett levelében mikor leleplezte az UNIÓ és a kommunista állam együtt müködését,mellé álltunk,de megmondtuk azt is,hol tévedett,mit kellett volna másképpen irni és elfogadta.Különleges frizuráját is megváltoztatta amikor arra kértük.Nem minket botránkoztatott vele,hanem másokat.Ilyen testvéri közösségben éltünk.A tanitása újszerü volt,de nem mondta,hogy mint új teológiát ő úttörőként teszi.A Bibliából tanitott és ez jó volt.Tehát nem istenitettem és nem kárhoztatom,de az Úr Jézus tanitásából egyértelmü,hogy Ton tv-nek nem kellene addig tanitani mig el nem rendezi rendezetlen ügyeit az ó és újhazában.Ő azt mondja,hogy Váradon a gyülekezet nem fogadta mikor visszatért Amerikából.A váradi Emmánuel gyülekezet szerint kérve-kérték,hogy maradjon ,de ő hamarosan beadta a felmondását.A PORTLAND-i gyülekezetből is hasonlóképp távozott.Nem kizárták,hanem otthagyta őket.Van erről hanganyag,van erről jegyzőkönyv.Ő az Úr Jézus tanitására hivatkozik,hogy abból állt elő új teológiája,de amit Jézus tanit,azt nem cselekszi:"menj el és békülj meg vele (a testvéreddel).Ha kell két tanu előtt is vagy éppen a gyülekezet elött is vállalni kell az ügyek intézését.Ő nem vállalta.A másik :"Aki nagy akar lenni közöttetek,legyen mindenkinek szolgája.""Tanuljátok meg,hogy én szelid és alázatos szivü vagyok"Gondolom,hogy Jézus eme tanitásait nemcsak mondani,hanem élni is kell neked,nekem és Ton tv.-nek.Mert az aki vagy hangosabban beszél,mint amit mondasz.
A lelki ajándékokról:Jézus tanitásával egyezik a Pál ap.tanitása is.Vannak állandó jellegü,nélkülözhetetlen lelki ajándékok és vannak jelajándékok.Hogy mikor kit,mivel ajándékoz meg Isten,ezt nem mi szabjuk meg.Róma 12.A lelki ajándékokat a Lélek osztogatja.I kor. 12.Mi nem általánosithatunk és nem állandósithatunk. Azokat a Lélek gyümölcse hitelesiti.A léleknek gyümölcse szeret ,öröm.békesség...Gal.5-ben.Gyümölcseikröl ismeritek meg őket, igy mondja Jézus.Jól esik,mikor azt hallom,hogy valaki a SZentirásra hivatkozik és azt szereti(amint teszed te is).Ennyit becsületes dolognak tartottam közölni veled.Az előbbi kommentem előtt Ton testvérnek irtam személyes levelet emailben.Ő nekem személyesen nem válaszolt,de amit az interneten közzétett az volt alapja az előbbi kommentemnek.Olvasd újra ,keresd meg http://www.strajeri.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=115:iosif-ton&catid=40:rezumat&Itemid=64,emlit-e valakit aki Jézus tanitásait helyesen képviselte Luther előtt és utána rajta kivül. Én nem találtam az általa közzétett irásokban . Ezért nevezi magát úttörőnek.Úgy döntöttem,hogy szünet következik a levelezésben,de nem az imádkozásban.Úgy hiszem,hogy Isten most is közbe fog szólni úgy amint én már többször is tapasztaltam.Az első,de az útólsó szó is Istené a Szentirásban és ami életünk idejét illeti is.Adventben élünk.Legyünk készen,mert amely órában nem gondoljuk,jön Jézus és számot kell adni.
Szerettel
id.Veress Ernő

Maria Smith said...

Draga GYuszi testverem es Erno bacsi ...irtam en is ide egy bejegyzert de nem sikerul elkuldennem kerek egy e-mail cimet ahova elkuldhetem ...

Szeretettel
MARIA BOROS SMITH